Skip to main content

Goedemiddag,

 

ik heb sinds een tijdje glasvezel van KPN zonder digitale TV of telefoon. Ik had hiervoor al een mesh netwerk, welke ik nu heb aangesloten op de meegeleverde modem van KPN, ik geloof de experiabox v12. Nu wil ik graag de Port forwarding aanzetten voor mijn NAS, homeassistent, etc. echter gaat daar iets mis tussen mijn bestaande mesh netwerk en de experiabox. Al ik op beide de poorten open zet, zijn ze nog steeds niet bereikbaar van buiten het netwerk helaas.

 

Nu begreep ik van onder andere dit forum dat het mogelijk is om de experiabox er “tussen uit” te halen en mijn mesh netwerk direct aan te sluiten op de glasvezel unit (die met de gele kabel). Alleen wanneer ik deze aansluit op mijn mesh netwerk, doet het internet het sowieso niet meer.

 

Mijn mesh netwerk bestaat uit Deco M9/M5’s.
 

Kan iemand helpen? :)

 

 

Hallo @Denkienie zie onderstaande link met adviezen om een eigen router aan te sluiten:

Vrije modemkeuze: links en tips | KPN Community


Hallo @Denkienie zie onderstaande link met adviezen om een eigen router aan te sluiten:

Vrije modemkeuze: links en tips | KPN Community

Deze heb ik inderdaad uitgebreid bekeken. Daar staat met wat zoekwerk bijvoorbeeld dat een router daar in bridgemodus tussen zetten hetzelfde is als een 1:1 connector. Vandaar mijn vraag of dit dus zonder modem mogelijk is. Het plaatsen van een (relatief) dure modem om deze in bridge modus te zetten is best zonde geld.


Ik begrijp dat de Deco's in routermodus staan? Dan is het een kwestie van naar de internetinstellingen gaan en deze wijzigen van DHCP naar PPPOE met VLAN 6. Er moet een gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld worden, deze mogen vanalles zijn, als er maar iets staat.

Bij twijfel even een screenshot plaatsen, dan kunnen we precies vertellen wat er waar moet staan, ik ben namelijk niet zo bekend met de interface van TP-Link Deco en de opties die deze heeft.


Ik begrijp dat de Deco's in routermodus staan? Dan is het een kwestie van naar de internetinstellingen gaan en deze wijzigen van DHCP naar PPPOE met VLAN 6. Er moet een gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld worden, deze mogen vanalles zijn, als er maar iets staat.

Bij twijfel even een screenshot plaatsen, dan kunnen we precies vertellen wat er waar moet staan, ik ben namelijk niet zo bekend met de interface van TP-Link Deco en de opties die deze heeft.

Dank voor uw antwoord!

 

de Deco staat al in router modus (zie screenshot). Mocht er iets in de instellingen moeten wijzigen, zou ik dan de deco direct op de glasvezel unit van KPN?


 


de Deco staat al in router modus (zie screenshot). Mocht er iets in de instellingen moeten wijzigen, zou ik dan de deco direct op de glasvezel unit van KPN?

Ga ik wel van uit. Zijn er ergens internet-instellingen beschikbaar in de app? Is er een web-omgeving waarop ingelogd kan worden? Als alles correct ingesteld kan worden dan kan de deco direct op de glasvezel NT.


de Deco staat al in router modus (zie screenshot). Mocht er iets in de instellingen moeten wijzigen, zou ik dan de deco direct op de glasvezel unit van KPN?

Ga ik wel van uit. Zijn er ergens internet-instellingen beschikbaar in de app? Is er een web-omgeving waarop ingelogd kan worden? Als alles correct ingesteld kan worden dan kan de deco direct op de glasvezel NT.

Dank voor de snelle reactie. Zie screenshot. Er is geen web interface. 


 


Goedenavond, ik ben benieuwd of je het werkend heb gekregen zonder modem? Mvg, Berry