Skip to main content

Sinds een negatief antwoord op de vraag van een non-kpn provider voor een aansluiting op glasvezel heb ik problemen met het bereik van wifi. Dit is in huis sterk afgenomen. Een online test van KPN geeft advies super wifi's te installeren.  Had nooit probleem en met wifi op mijn mobiel in en rondom het huis, maar buiten de range van 6 meter van het V10 modem is het tegenwordig uit en over. Heb vandaag na een on-line test van kpn uiteindelijk maar super-wifi aangeschaft, maar of het de oplossing is?

Hallo @Willrade ,

Bij mij was SuperWifi inderdaad de oplossing voor het WiFi-probleem in huis. 

De oorzaak voor minder goede WiFi dan voorheen kan meerdere redenen hebben. Bij mij lag het aan het nieuwe modem, de Box 12. Maar het kan ook zomaar komen door de komst van een nieuw WiFi-netwerk verderop in jouw straat. Of iets anders, verzin het maar. SuperWifi gaat ongetwijfeld bij jou voor verbetering zorgen. 

Inderdaad, super-wifi was de oplossing. Maar ik blijf het vreemd vinden dat iets al jaren goed draait door 'verbeteringen’ van de providers het opeens niet goed meer doet en dat de klant er ook nog extra voor moet betalen om de oude functionaliteit terug te krijgen. En dan staat er in de hal ook nog eens een zwarte schijf omdat dit de enige plek is om de afstand router → PC te overbruggen. Maar goed, ik kan weer normaal werken, printen en scannen

Reageer