Skip to main content

Wij hebben een maand een nieuwe modem de v12. Nu valt regelmatig de wifi weg bij onze Lenovo tablet m10. Op andere apparaten werkt de wifi wel.

Bij de tablet valt de wifi weg en kunnen we geen opnames kijken via de kpn tv app. Ook wil Videoland niet laden door de wegvallende wifi.

Wat kan dit zijn. De tablet heeft de laatste updates en de modem en wifi punten werken wel.

 

Kijk eens via onderstaande link voor een mogelijke oplossing @JLI-itv 

 


Ik heb van alles geprobeerd. Andere kanalen en heb drie super wifi punten op iedere verdieping 1. Deze zijn bekabeld aangesloten direct vanaf de modem V12.

Zijn er nog andere opties?


Wil je eens proberen of het beter gaat als je wifi 6 uitzet in de Box 12, @JLI-itv?

Dat doe je als volgt:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam (Admin) en je wachtwoord. Deze staat op de sticker achterop de Box 12 als je hem niet zelf eerder al een keer gewijzigd hebt.
  3. Klik op de blauwe knop Wi-Fi Settings.
  4. Kijk achter Wireless Mode. Als deze op 802.11ax staat, dan staat wifi 6 aan. Pas dit aan naar het niveau dat er boven staat (ac).
  5. Klik onderaan op Apply om het op te slaan.

Hoi Erik, nemen dan de super wifi punten automatisch het wifi signaal over zodat ik wifi heb via de super wifi?


Hoi Erik, nemen dan de super wifi punten automatisch het wifi signaal over zodat ik wifi heb via de super wifi?

 

De monteur die alles geplaatst heeft gaf aan dat de wifi op de modem niet uit kan omdat dit zorgt voor de wifi van de super wifi punten


Hoi Erik, nemen dan de super wifi punten automatisch het wifi signaal over zodat ik wifi heb via de super wifi?nemen dan de super wifi punten automatisch het wifi signaal over zodat ik wifi heb via de super wifi? De monteur die alles geplaatst heeft gaf aan dat de wifi op de modem niet uit kan omdat dit zorgt voor de wifi van de super wifi punten

Ja. Waarom zou u überhaupt het WiFi op het modem uit willen zetten?

Erik heeft het over uitschakelen van WiFi 6. Dan word het WiFi 5. Dan gaat het niet helemaal uit.


Hoi Erik, nemen dan de super wifi punten automatisch het wifi signaal over zodat ik wifi heb via de super wifi?nemen dan de super wifi punten automatisch het wifi signaal over zodat ik wifi heb via de super wifi? De monteur die alles geplaatst heeft gaf aan dat de wifi op de modem niet uit kan omdat dit zorgt voor de wifi van de super wifi punten

Ja. Waarom zou u überhaupt het WiFi op het modem uit willen zetten?

Erik heeft het over uitschakelen van WiFi 6. Dan word het WiFi 5. Dan gaat het niet helemaal uit.

@Nick83 Dank je wel voor je reactie. Ik ga dit proberen.


Reageer