Skip to main content

Goedenavond,

 

Jarenlang heeft mijn Sonos apparatuur normaal gefunctioneerd.

Sinds kort is het onmogelijk om nog verbinding te maken met een van mijn Sonos boxen.

Meerdere keren met Sonos gesproken, zij hebben mij onderstaande instructies gegeven;

 

Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support.

Dit zijn de router instellingen die we aanraden om compatibel met Sonos te zijn:
UPnP inschakelen (UPnP staat voor Universal Plug 'n Play)
2.4Ghz WiFi netwerk op WiFi Modus (802.11) op b/g/n, met een bandbreedte van 20 Mhz en handmatig een kanaal selecteren (1, 6 of 11)
WiFi 6 uitschakelen

Tevens raad ik aan om aan KPN te vragen of ze een nieuwere router willen leveren als u toch met hun aan de lijn bent.

 

Bovenstaande instellingen heb ik aangepast, enkel zie ik de apparaten nog steeds niet op mijn WiFi netwerk.

 

Heeft er iemand wellicht tips om dit probleem op te lossen?

Welk modem heeft u van KPN?


Experia V10


Experia V10

Die ruilt KPN niet om.

Heeft u WiFi versterkers? Zo ja, welke?


Hi ik zit met vergelijkbare problemen. Geluid doet het slecht na sonos update. Het probleem zit in doorgifte van pcm 2 kanaal . Als ik direct stream of aps van tv zelf gebruik is er wel geluid. Nadat ik bij de KPN box de geluid instellingen op ‘pass through ‘ heb gezet werken de zenders met dolby geluid wel goed. Kanalen als cnn en opnames / live pauzeren hebben dan nog wel low output . Daarvoor moet ik het geluid van sonos extra luid zetten.

 Instelling van tv zelf (Philips) moet op meerkanaals bypass staan voor juiste doorgifte. 
overigens heb ik sonos playbase met optische kabel op tv gekoppeld en zijn er 2x one en een woofer aangesloten. 
hopelijk komt sonos snel met bug fix ….


Reageer