Skip to main content

Hallo

 

Ik heb een aantal wifi sterkers ooit geplaatst

 

Maar sinds een week werken ze niet meer. Ze hebben het altijdgedaan via smartlive. Nu gaat dat via wi fi 2.4 Ghz. in mijn modem box12, staat wel up 2.4 . Mijn vraag is er nog een andere oplossing mogelijk. Want smartlive geeft aan van niet

 

Ik ben een leek op dit gebied.

 

Mvg

 

Rob 

De Box12 zend zowel de 2,4 als de 5ghz tegelijk uit. Sommige smart apparatuur kan daar moeilijk mee omgaan. Daarom heeft KPN een functie ingebouwd dat "extra wifi" heet. Soort van gasten netwerk maar dan anders.

 

Dit kun je aanzetten door in te loggen in je modem, met 192.168.2.254

Als je naar je wifi instellingen gaat zie je extra wifi staan. Hier kun je enkel de 2,4ghz aanzetten.

Kijk goed naar de ssd en wachtwoord, pas het desgewenst aan en sla het op. Er zal dan een 2e netwerk in de lucht komen waarmee je je stekkers kunt verbinden.


Ha Dennis,

 ik ga dat morgen gelijk proberen.

Super bedankt, laat weten als het gelult is.

Mvg

Rob

 


Hoi Dennis.

Nog niet gelukt. Heb de stappen gevolgd die jij adviseerde. Maar kon tweede netwerk extra wofi niet detecteren. Op gegen moment mijn eigen netwerk niet eens. Dus amodem maar teruggezet op fabrieks instellingen. Ga vd week weer poging wagen.

Gr

Rob


Heb je bij de 2.4 Ghz instelling voor Mode al eens gekeken of dat een protocol is dat door je slimme stekker wordt ondersteunt?
Wellicht werkt een wat ouder protocol/Mode als 802.11n, 802.11g+n of 802.11b+g+n wel…

Gek genoeg kan je bij de Extra Wifi dat niet instellen.
Over het protocol dat bij de extra wifi wordt gebruikt heb ik een vraag uitstaan op dit forum...

 

Gr.

Jan


De extra wifi volgt het bij de hoofdwifi ingestelde protocol.


Dank je wel Jan ik ga er eens naar kijken. Laat het even rusten nu. Want ben er nog niet helemaal uit. Heb het nog noiit hoeven te doen. Dus vreemd dat ik nu wel mijn modem moet instellen om het te laten werken.

Gr

Rob


Aan allen die mij met de vraag geholpen hebben.

Allereerst duurde het even voordat ik mijn router in kwam, maar uiteodelijk gelukt.

2. Extra wifi 2g ingrschakeld alleen dit werkte helaas niet en las het zelfs niet bv mijn netwerken.

3 geprobeerd met wifi quest en daar ook alleen wifi 2.4 ingeschakeld ook dat wilde niet helaas.

Uiteindelijk een wifi repeater aan gesloten en zowaar  alle slimme stekkers weer aangesloten en ze werken. 

Nu staat een repeater beneden aan. Maar gebruik nou gewoon mijn oorspronkelijk wifi naam als verbinding en dat werkt nu ook.

Vraag me aub niet hoe het kan maar ben er blij mee. Dank voor jullie hulp antwoorden. Weer veel geleerd hoewel ik bang ben dat ik het over een paar maanden weer kwijt ben😉

 Dus maar zoveel mogelijk opgeschreven wat ik nu precies gedaan heb met jullie hulp

Mvg

Rob