Skip to main content

geachte kpn mijn robot stofzuiger maakt geen verbinding meer met de wifi en de slimen stekkers en de radio boxen vallen steets uit heb al contacht ge had met de klantenservice maar het is nog steets niet op ge lost de robot stofzuiger van me moeder doet het hier niet maar die van mij wel bij haar  heb al verschilende keer de wifi maneger ge daan hoop dat dit nu een keer goed uit ge zocht kan worden  heb het modem al meerderen keeren terug ge zet naar fabrieks instelingen maar gen verbetering 

Welk type modem heb je en heb je wifi versterkers?


experiabox v10 geen wifi versterkers 


Juist op de v10 kan je de 2.4ghz band en de 5ghz band een eigen naam geven. Dit kan je instellen in het modem.  Gebruik altijd de 2.4ghz voor de slimme apparaten. Gaat dat lukken?


dit zijn mijn wifi instelingen die ik kan doen 


Dit is niet de v10 toch maar de v10A?


Dat zag ik net ook maar is er een oplossing dat ik dit probleem kan op lossen 


Nee voor nu is die oplossing er niet. Uw apparatuur kan niet omgaan met het feit dat de 2 banden niet gesplitst kunnen worden. Daar hebben meer mensen last van. Er is een update in de maak waarmee dit probleem opgelost wordt. Wanneer die uitgerold wordt is nog onbekend. Sommige mensen hebben een goedkoop wifipunt,die alleen de 2.4ghz band heeft, gekocht. Kosten va € 30,00.


Dat is lekker dan het heb goed ge werkt en nu na dat kpn werkzaamheden heb ge Daan doet het niet meer en moet ik zelf een WiFi punt kopen om dit op te lossen  hoop dat ze snel met een oplossing komen anders maar over na denken wat ik ga doen 


Er zijn een paar mogelijke oplossingen, waarvan er 2 voor zorgen dat het niet meer voor kan komen.

  1. Overstappen naar een andere provider, als die hetzelfde kunstje gaan uithalen ben je weer bij af.
  2. Wachten op de update van de huidige V10a, geen garantie dat ze het een paar updates verder weer er uit slopen.
  3. Eigen WiFi punt kopen, simpel dingetje die het werkt doet, kan een provider ook niet in rommelen dus blijft werken.
  4. Eigen modem aanschaffen, ikzelf werk met Fritzboxen, een beetje goede Fritzbox 7490 (ouder model) koop je al voor minder dan 50 euro op marktplaats die nog wel jaren meegaat, de huidige modellen zijn wel wat duurder denk aan 100+ op Marktplaats tot een 190 euro nieuw, met WiFi AX (6) 250 euro nieuw, zelfde voordeel als hierboven en nog wel meer zaken die beter zijn.

Dat is lekker dan het heb goed ge werkt en nu na dat kpn werkzaamheden heb ge Daan doet het niet meer en moet ik zelf een WiFi punt kopen om dit op te lossen  hoop dat ze snel met een oplossing komen anders maar over na denken wat ik ga doen 

Oplossing zit ondertussen in alle andere producten zoals v12 , superwifi, experia wifi. Maar niet in de v10a. Het zou er aan komen bij de volgende update. Alleen de update voor de v10a is er nog niet.


Het kernprobleem zal hier inderdaad zijn dat jouw slimme apparaten niet zo goed overweg kunnen met het wisselen tussen 2,4 en 5 GHz. Een oplossing daarvoor is zorgen dat ze vast komen te staan op specifiek de 2,4GHz.

Dit kan je in de V10A los nog niet instellen. Dit komt, als nieuwe functie Extra wifi, in de volgende update. Alleen is nog niet bekend wanneer deze beschikbaar zal komen.

Alternatief kun je dit op een paar andere manieren oplossen:

  • je kunt los een wifi access point aanschaffen. Deze verbind je bekabeld met de V10A. Op dat access point stel je dan de 2,4 GHz in. Daar verbindt je dan je slimme apparaten mee. 
  • je kunt onze Wifi Manager doorlopen. Die helpt met wifi problemen, en geeft je over het algemeen aan het einde van het stappenplan de mogelijkheid om SuperWifi aan te schaffen voor een gereduceerde prijs. SuperWifi is een wifi access point. Deze vormt een mesh netwerk samen met je V10A. Maar, wat handiger is, is dat de SuperWifi al wél de Extra wifi functie heeft. Dit gebruik je dan als volgt:
    • sluit de SuperWifi bekabeld aan op de V10A
    • nadat de SuperWifi geïnstalleerd en werkend is, zet de wifi op de V10A uit. De SuperWifi is nu je enige wifi apparaat
    • log in op de SuperWifi en daar kun je dan met de functie Extra Wifi een tweede wifinetwerk aanzetten. Dit netwerk kun je instellen op alleen 2,4 GHz. Hiermee verbind je dan je slimme apparaten.