Skip to main content

Ik ben recent verhuist en heb daarvoor een ander KPN abonnement afgesloten. Ik woonde in een huis met KPN netwerk en heb nu dus weer KPN omdat ik daar altijd tevreden over was. 
Internet werkt top en de nieuwe experiabox 12 ziet er ook mooi uit, echter zijn mijn smart home producten hier minder blij mee. Vanmiddag ook al klantenservice gebeld hierover maar helaas nog zonder succes. 

Ik heb een Google Home mini en 7 philips hue lampen (verschillende soorten lampen). Vanmiddag de router al opnieuw gereset en ingelogd op de router via mijnmodum.kpn. Daar heb ik UPnP aangezet. Echter zegt mijn Google Home mini nog steeds dat ik mij moet inloggen in de Google Home app en mijn Hue Bridge brandt alleen het meest rechtse lampje voor de power en de meest linkse (wereldbolletje) brandt heel lichtjes. Verder brandt het middelste lampje niet.

Hi @PacoA! Welkom op het forum. 

De kans is groot dat ergens oude instellingen blijven hangen. Heb je de Google home al gereset? En ook de Philips Hue lampen gereset?

Hierna moet je deze gewoon op de normale manier kunnen aansluiten. 

Lukt het via die weg niet, maak dan voor de zekerheid een 2,4GHz netwerk aan met Extra Wifi.

Lukt het ook op die manier niet, laat het hier dan weten. Dan kijken we samen verder. 🙂


Hi @Bram_  het is mij inmiddels gelukt om

mijn Google home mini aan te sluiten op het 2.4 ghz netwerk. Het lastige alleen aan de bridge is dat hij rechtstreeks met de ethernetkabel aangesloten zit op de router en daar kan ik geen 5 ghz uitschakelen of 2.4 GHz Leading maken. In de screenshot zie je het scherm wat ik zie, omdat ik dus op ethernet moet met de Bridge heeft extra wifi dus geen zin hierin 

 


Bij bekabeld aangesloten apparaten heeft u niets met WiFi te maken. Dat is gewoon utp stekker inklikken en het moet werken. 


@Nick83 Dat begrijp ik inderdaad. Daarom vind ik het ook zo gek dat hij geen internet connectie zegt te hebben en de app van Hue mijn Bridge ook niet kent. Hij geeft alleen power aan en het wereldbolletje links heel lichtjes. 


@Nick83 Dat begrijp ik inderdaad. Daarom vind ik het ook zo gek dat hij geen internet connectie zegt te hebben en de app van Hue mijn Bridge ook niet kent. Hij geeft alleen power aan en het wereldbolletje links heel lichtjes. 

Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Gewoon een cat 5e of 6 kabel? Geen cat 7, 8 of 9? Heeft u die bridge al eens gereset? 


@Nick83 ja het gekke is, ik kan aan de achterkant het knopje van de bridge indrukken wat ik wil hij lijkt niet te resetten. Ik voel duidelijk dat ik het knopje van factory reset indruk en hou hem al meermaals vaker dan één minuut ingedrukt bijvoorbeeld maar hij blijft maar branden en niets resetten. Ik heb ook andere kabels al geprobeerd helaas. Enige manier van leven die ik erin lijk te krijgen is de powerkabel eruit trekken dan gaat het lampje (logisch) uit en als ik stroom erop zet weer aan. Meer beweging krijg en zie ik niet. 


Welke versie van die hue bridge heeft u? Hoe oud is die? Ik dacht dat de eerste versie niet meer ondersteund werd. En die werkt dan ook echt niet meer geloof ik...


@Nick83 @Bram_  ik heb uiteindelijk toch maar het onvoorkombare gedaan volgens mij en dat is een nieuw Hue Bridge gekocht. Nu werkt alles perfect. Geen idee waaraan het heeft kunnen liggen want de bridge voor achter en bovenkant zijn 1-op-1 hetzelfde dus geen eerdere versies of iets dergelijks. Hoe dan ook bedankt voor jullie hulp en tijd! Het is gelukt.