Sinds de update van afgelopen donderdag kan m’n Sonos systeem geen surround systeem maken. Ik heb een playbase en twee keer Sonos one. Ik krijg de melding in m’n app dat hij de playbase wel ziet maar de Sonos ones niet. In mijn geval woonkamer+?+? Als ik de experiabox opnieuw opstart doen ze het wel, maar de dag erna is het weer weg. Ook heb ik de experiabox al terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ook dat hielp maar een dagje. Wie o wie weet hoe dit op te lossen!?
Sonos kan na update Experia Box v10a geen surround maken
Beste antwoord door Denise van KPN
Update 27-8-2021
Er is een nieuwe firmware voor de Experia Box V10a die vanaf dit weekend zal worden uitgerold. Deze firmware lost de (meeste) problemen met Sonos op.
Verzoek om terugdraaien firmware is hierdoor overbodig geworden en verzoekjes worden niet langer opgepakt. De nieuwe firmware is versie v5.00.52_build493-owl en zal gefaseerd in grote batches onder alle gebruikers van de v10a verspreid worden van 31-08 t/m 13-09.
Heb je nog de v5.00.49_build487_owl en ervaar je problemen met je Sonos, je kunt de firmware update naar v5.00.52_build493_owl forceren door de Experia Box V10A te resetten.
Oude tekst, voor de overzichtelijkheid, verborgen:
Onlangs schreef ik dat het probleem met Sonos surround sinds de laatste update in onderzoek is. Ik heb navraag gedaan bij mijn collega en in overleg hebben we besloten om, net als bij het Nefit issue, de Experia Box v10a op verzoek terug te zetten naar de vorige firmware in afwachting van een update waarmee het probleem verholpen gaat worden.
Welke firmware heb ik?
De meest recente firmware zorgt er voor dat de v10a mesh gaat ondersteunen en dus als volwaardig extra accespunt in jouw netwerk gaat meetellen. Die firmware heeft als kenmerk: v5.00.46_build482 of v5.00.49_build487-owl.
De vorige firmware versie is: v5.00.48_build453.
Je kunt zelf checken welke versie je hebt door in te loggen op het modem via 192.168.2.254
Wat nou als je merkt dat jouw Sonos surround niet meer werkt?
Je hebt twee opties:
Ik laat het er voorlopig bij en wacht op de algemene firmware uitrol die het probleem gaat verhelpen en kan ondertussen gebruik maken van de positieve functionaliteit die de nieuwe firmware te bieden heeft met betrekking tot mesh.Ik wil nu gebruik maken van mijn nefit en wil graag dat de firmware teruggezet wordt. Als we jouw Experia Box terugzetten, kom je op firmware: v5.00.48_build453
Als je voor optie 2 kiest, dan vragen we je om je profiel aan te vullen. Vergeet niet om jouw klantnummer in te vullen, dit maakt ons werk gemakkelijker. Schrijf vervolgens hieronder een berichtje dat je teruggezet wilt worden en dat je jouw profiel hebt ingevuld. Geef in jouw bericht ook aan welke Sonos apparatuur je in gebruik hebt. Dit is informatie die voor mijn collega's handig kan zijn bij het onderzoek. Samengevat:
Profiel: klantnummerBericht: verzoek tot terugzetten + Sonos apparatuur
We sturen de verzoekjes in batches door naar onze collega's. Als we je verzoek hebben doorgezet krijgt jouw berichtje een like van één van de moderators.
Wanneer komt de nieuwe firmware?
Daar kunnen we kort over zijn: dat is momenteel niet bekend. Een nieuwe firmware lanceren moet door veel partijen goedgekeurd worden, omdat er het gevaar bestaat dat er andere onvoorziene problemen ontstaan. Uiteraard zullen we een update geven zodra hier meer over bekend is.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.