Skip to main content
Beantwoord

Sonos werkt niet meer na update SuperWifi

• September 21, 2026
  • 2 reacties
  • 91 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de update werkt groeperen van Sonos speakers niet goed meer. Ik heb hierover contact gehad met Sonos en uitzetten van de superwifi lost het probleem op.
Dit is uiteraard niet de gewenste oplossing dus graag een oplossing voor dit probleem.

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Keizer, over dit onderwerp zijn we op dit moment op meerdere plekken  met elkaar in gesprek. Nu las ik dat het op dit moment bij jou weer werkt?

2 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 24, 2026

Hallo ​@Keizer, over dit onderwerp zijn we op dit moment op meerdere plekken  met elkaar in gesprek. Nu las ik dat het op dit moment bij jou weer werkt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 24, 2026

@Jeroen, klopt. Ik heb op de KPN router het extra wifinetwerk 2.4Ghz aangezet. Vervolgens de telefoon verbonden met dit 2.4Ghgz netwerk anders werkt “Netwerken updaten” in de sonos app niet om de speakers te verbinden met het 2.4Ghz netwerk. Na het kiezen van "Netwerken updaten” in de sonos app kun je alle speakers stuk voor stuk verbinden met het 2.4Ghz wifi netwerk. Voor sommige oudere sonos speakers (play 3) moet je op de speaker zelf een paar knoppen indrukken.
Nadat alle speakers verbonden zijn met het 2.4Ghz netwerk kun je in de sonos app het niet meer gebruikte netwerk (5Ghz) verwijderen. Hiermee voorkom je dat als de speaker bijv. stroomloos is geweest en weer online komt deze met het verkeerde netwerk verbindt. Daarna kun je de telefoon weer met je gewone wifi netwerk verbinden en werkt de sonos app gewoon.
In de KPN router kun je zien dat de sonos speakers verbonden zijn met het 2.4Ghz wifi netwerk, deze heeft namelijk een ander SSID (tenminste bij mij).