Skip to main content

Strict NAT type met mobiele hotspot
 

De NAT type van mijn mobiele hotspot staat op STRICT, waardoor ik geen toegang heb tot veel online services (vooral games werken niet). Is er een mogelijkheid om dit aan te passen? Ik had hier een maand geleden geen last van.

  • Ik heb momenteel de volgende APN instellingen: 
  • Naam: KPN Mobiel Internet
  • APN: advancedinternet
  • Proxy: niets
  • Root: niets
  • Wachtwoord: niets
  • MCC: 204
  • MNC: 08
  • Verificatie: geen
  • Type toegangspunt: default,supl
  • APN-protocol: IPv4/IPv6
  • APN-roamingprotocol: IPv4/IPv6

Edit: Ik heb net geprobeerd APN aan te passen naar APN:advancedinternet, dit heeft alleen niet geholpen helaas.

Edit: Ik heb net geprobeerd APN aan te passen naar APN:advancedinternet, dit heeft alleen niet geholpen helaas.

En daarna je telefoon opnieuw opgestart….?


Waarom nu een 2de topic?

Edit: Ik heb net geprobeerd APN aan te passen naar APN:advancedinternet, dit heeft alleen niet geholpen helaas.

Er hoort een spatie tussen.


@Speedmaster Ik zal het voor de zekerheid nog een keer doen


@Nick83 Is het ook hoofdletter gevoelig of dat niet? (Moet het dan Advanced internet zijn, of advanced internet


Ik zit nu zelf ook even te testen: het is wel advancedinternet zonder spatie er tussen. Dat werkt:

Zonder advancedinternet is dat ip adres 192.0.0.x. Dat is een "lokaal" ip achter een NAT.


Dat uw game niet werkt komt omdat er in de telefoon nog een NAT overblijft bij gebruik van een hotspot. Daar is niets aan te doen. 

De oplossing is een mifi routertje. Ook daar zit ook een NAT in. Maar daarop kan de game door middel van UPnP poorten open zetten. Op de NAT van een mobiele telefoon werkt dat niet.

Een alternatief is gamen via een VPN. Dan heb je ook geen advancedinternet nodig.


Ah dat verklaart het, bedankt!