Skip to main content
Beantwoord

Stroomadapter van de KPN ONT mist in mijn nieuwe woning

• December 14, 2025
  • 4 reacties
  • 0 keer bekeken

TimTijssen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik ben recentelijk verhuisd naar een huurwoning. Ik heb een internet abonnement afgesloten bij de KPN. Ik heb ook een glasvezelaansluiting van KPN. Alleen zat een een Huawei ONT bij maar de voeding zat daar niet meer bij. Ik heb nu een nieuwe Huawei ONT gekocht maar kwam er dus later achter dat blijkbaar een ONT apart geregistreerd moet worden door KPN. Je kan dit zelf doen maar daarvoor moet je eerst zelf wel al een internet verbinding hebben. Maar ik heb dus geen officiële ONT van KPN waardoor ik nog steeds geen internet heb omdat de router geen internet krijgt. Hoe los ik dit op?

Beste antwoord door bnh

Welkom ​@TimTijssen!

Mijn advies is om je gekochte ONT terug te brengen naar de winkel, want deze is niet nodig. Laat vervolgens een monteur komen, dan zal deze kosteloos een ONT van KPN aansluiten en direct activeren. Op een eigen ONT biedt KPN geen ondersteuning, en om deze te activeren moet je inderdaad eerst verbonden zijn met de KPN-aansluiting.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).
Spreek in bij de computer: Ik wil een medewerker spreken, en daarna ONT aansluiten.

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

4 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 14, 2025

Welkom ​@TimTijssen!

Mijn advies is om je gekochte ONT terug te brengen naar de winkel, want deze is niet nodig. Laat vervolgens een monteur komen, dan zal deze kosteloos een ONT van KPN aansluiten en direct activeren. Op een eigen ONT biedt KPN geen ondersteuning, en om deze te activeren moet je inderdaad eerst verbonden zijn met de KPN-aansluiting.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).
Spreek in bij de computer: Ik wil een medewerker spreken, en daarna ONT aansluiten.

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 15, 2025

Gewoon een gratis monteur laten komen ​@TimTijssen die alles werkend oplevert 

Voor een glasvezel aansluiting hoef je niets te kopen, dus snel terugbrengen die spullen   

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

Alleen zat een een Huawei ONT bij maar de voeding zat daar niet meer bij. Ik heb nu een nieuwe Huawei ONT gekocht maar kwam er dus later achter dat blijkbaar een ONT apart geregistreerd moet worden door KPN.

Je kan proberen de stroomadapter van de nieuwe ONT voor de oude ONT te gebruiken. Ze hebben allemaal 12V en dezelfde maten. Als de oude ONT nog steeds is geregistreerd bij KPN, krijgt je dan meteen werkend internet.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 15, 2025

Alleen zat een een Huawei ONT bij maar de voeding zat daar niet meer bij. Ik heb nu een nieuwe Huawei ONT gekocht maar kwam er dus later achter dat blijkbaar een ONT apart geregistreerd moet worden door KPN.

Je kan proberen de stroomadapter van de nieuwe ONT voor de oude ONT te gebruiken. Ze hebben allemaal 12V en dezelfde maten. Als de oude ONT nog steeds is geregistreerd bij KPN, krijgt je dan meteen werkend internet.

Dit is zeker een goede oplossing maar persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen. Het klinkt een beetje gek maar ook ONT's krijgen updates welke door de provider worden gepushed. En aangezien KPN met Nokia en Genexis werkt zal de Huawei ONT geen (beveligings-)updates ontvangen. Ik weet niet of dat verstandig is.