Skip to main content

Na een KPN-update "op afstand” van de routersoftware werken mijn Superwifi-schotels niet meer. Dit betekent waarschijnlijk dat het systeem opnieuw geconfigureerd moet worden. Gaat KPN dit doen en als de schade hersteld is, loop ik dan het risico dat dit weer gebeurt?

*Admin: afgesplitst van dit topic

Na een KPN-update "op afstand” van de routersoftware werken mijn Superwifi-schotels niet meer. Dit betekent waarschijnlijk dat het systeem opnieuw geconfigureerd moet worden. Gaat KPN dit doen en als de schade hersteld is, loop ik dan het risico dat dit weer gebeurt?

Probeer eerst eens een keer alles even stroomloos te maken. Daarna weer alles weer aanzetten. Misschien helpt dat.


De router stroomloos maken en weer aanzetten heb ik al als eerste geprobeerd. Helaas leverde het niets op. Probleem is, denk ik, dat KPN de router heeft gereset, en dat daarbij de instellingen grotendeels verloren zijn gegaan. Te oordelen naar het werk dat de monteur heeft gehad om het systeem te configureren, is herstel geen kleine klus. 


Welke router heeft u? De zwarte KPN Box? Of een Experiabox? Heeft u hier nog wel WiFi van?

Het resetten gebeurt helaas zo heel af en toe bij het updaten. Het systeem moet daar tegen kunnen. Na een reset zijn uiteraard alle instellingen weg. Maar zonder instellingen hoort het ook gewoon te werken.


Hoi @PierW . Welkom op het forum.

Erg vervelend dat je superwifi's het plotseling niet meer doen. We hebben een heel informatief topic waarin uitgelegd wordt hoe je de boel weer aan de gang kunt krijgen. 

Laat je weten of het hiermee lukt?