Skip to main content

Hi, ook ik ben overgegaan van Ziggo naar KPN (Box 12) en merk dat ik niet meer op mijn Synology NAS (ds216+) kom. In de Synology Assistent is mijn NAS ook niet meer vindbaar in mijn thuisnetwerk. Ook het aanvinken van ‘Sta compatibiliteit….’ in de Synology Assistent zorgt niet voor gewenste resultaat. Ik kan mijn NAS wel benaderen via mijn laptop en ethernet kabel (DHCP, 169.254.3.178.

 

In de uitleg van ‘Synology NAS niet meer zichtbaar sinds overgegaan ben van Ziggo naar KPN’ staan 2  opties beschreven en optie 2 wil ik proberen maar waar ik die netwerkkaart dan moet instellen is voor mij niet duidelijk. 

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Grote kans dat je nas een vast ip hebt gegeven. 

Je kunt twee dingen doen:

  1. reset de nas (3 seconden met een pen achterin), pak hem daarna op met de synology assistant. Dit reset NAS netwerk settings en je admin wachtwoord.
  2. Je kunt hem wel benaderen via de PC: zet de nas weer op dhcp in netwerk settings.

Zet een vast ip adres voortaan in de router ipv in de nas.


find.synology.com of synologynas:5000 ( synologynas.local:5000 


find.synology.com of synologynas:5000 ( synologynas.local:5000 

Volgens mij wordt daarmee de Synology NAS alleen gevonden als deze zich in hetzelfde subnet bevindt als het apparaat waarmee die site benaderd wordt en dat is hier dus niet het geval.


Dankjewel voor de info. Ik heb de oplossing gevonden.

Ik heb m'n NAS via ethernetkabel aangesloten op de Experiabox v12 en ben ingelogd op de Experiabox v12. Vervolgens ben ik naar 'My Modem’ > 'Show Sections’ > ‘Client List’ gegaan en zag ik mijn NAS als device in de lijst met aangesloten apparatuur. Vervolgens heb ik op het icoontje bij de naam van mijn NAS geklikt en vervolgens in de Device Info het blokje 'Reserve IP’ aangeklikt en op ‘Apply’ gedrukt. Als ik dan het IP adres intoets in de webbrowser kom ik bij het inlogscherm van mijn NAS.