Skip to main content

Hoi, ik kan thuis niet gebeld worden op mijn mobiel. Er komt steeds een kwartier later oid een sms binnen dat ik een oproep heb gemist, terwijl mijn telefoon niet is overgegaan. Zelf bellen kan wel. 

  • Het ligt niet aan mijn telefoon (iphone 7) want mijn werktelefoon heeft het ook 
  • Aan- en uitzetten helpt niet
  • Instellingen al gecheckt (handleiding website KPN). 

Wie weet wat ik nog kan proberen? 

Af en toe komt het wel eens voor en dat is niet wenselijk. Dat begrijp ik omdat er niet direct een verklaring voor is. Ik gebruik zelf Bellen via Wifi in het “instellingenmenu” en dan optie “Mobiel netwerk”. Daar kun je halverwege een tabje vinden “Bellen via Wifi” als je deze aanzet dan ben je in iedergeval altijd bereikbaar thuis. 


Hoi @FleurV, welkom op ons forum!

Wat gek en wat lastig dat je thuis niet bereikbaar bent, ik begrijp dat dit op twee toestellen gebeurt, ook op je werktelefoon. Gebeurt dit soms of is het constant hetzelfde? Het klinkt alsof het met het bereik in huis te maken heeft. Goed dat je de instellingen ook al nagekeken hebt. 

Heb je nog kunnen kijken naar de tip van Peter hierboven? Als jouw toestel geschikt is voor Bellen via WiFi, dan is dat waarschijnlijk een hele goede oplossing :slight_smile: