Skip to main content
Vraag

Thuisnetwerk om zeep geholpen door Experia Box update afgelopen nacht

  • 12 September 2024
  • 5 reacties
  • 101 keer bekeken

Beste KPN,

 

Aangezien jullie het me op elke manier onmogelijk maken om een klacht in te dienen, anders dan telefonisch, bij dezen mijn klacht.

 

Afgelopen nacht hebben jullie mijn Experia V10 een update gegeven waardoor alles “beter” zou moeten worden. Deze update heeft mijn hele thuisnetwerk om zeep geholpen.

-Extra access point: werkt niet meer

-DHCP-server: werkt niet meer

-Pi-hole als DNS: werkt niet meer

Inmiddels ben ik al ruim een uur bezig geweest om weer iets aan de praat te krijgen in de standaard configuratie. Straks kan ik weer een uur besteden om alles weer helemaal opnieuw in te richten zoals ik het wil.

Dat is fijn wakker worden als je voor je werk afhankelijk bent van internet.

 

Kortom, een ongelofelijk waardeloze, slecht geteste update. En ook kansloos dat je alleen op deze manier (of met een brief!!!) een klacht kan indienen.

Test voortaan beter of blijf gewoon van afwijkende configuraties af.

Dank!

Als u zoveel instellingen heeft, schaf dan een Fritzbox aan ofzo. Want dit gebeurt vaker. Met een Fritzbox heeft u het updaten in eigen beheer en kunt u zelf bepalen wanneer u dat doet. Met een Experiabox van KPN bent u overgeleverd aan de grillen van KPN.


@Nick83 

 

Is het niet zo dat de meeste mensen een klik klak klare configuratie willen hebben?

 

U hebt gelijk, maar dan moeten gebruikers  een investering doen en wellicht handelingen uitvoeren die ze niet begrijpen.

Het probleem dat @WvanES ervaart is een van de redenen dat ik bij mijn huidige provider blijft, die mij 2.5 jaar geleden een prachtige fritzbox verkocht.


Is het niet zo dat de meeste mensen een klik klak klare configuratie willen hebben?

Met een Experiabox op standaard instellingen hebben ze dat ook.

U hebt gelijk, maar dan moeten gebruikers  een investering doen en wellicht handelingen uitvoeren die ze niet begrijpen.

Een Fritzbox is niks moeilijker dan een Experiabox of KPN Box. Iemand die kan poortforwarden in een Experiabox kan dat ook met een Fritzbox. 

Iemand die veel instellingen doet op een Experiabox, poortforwardings enzo, eigen DNS server, accespoints, die heeft waarschijnlijk voor 1000en euro's aan apparatuur in huis staan. Dan is het belachelijk om moeilijk te doen over die paar 100 euro voor een Fritzbox. 


@Nick83 

 

Dank u wel. Duidelijk.


Hi @WvanES en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat je er niet vrolijk van wordt als je instellingen verdwenen zijn.

Nick heeft al een goede tip gegeven. Daarnaast legt Erik in deze reactie uit waarom het niet altijd mogelijk is om instellingen bewaard te laten na een update als deze. Kort samengevat:

Het kan gebeuren dat eigen instellingen niet of niet helemaal overgenomen worden bij de migratie. We doen ons best om dat wel te doen, maar de nieuwe Software is zo anders dat het soms echt niet lukt. 

Je zult dan, eenmalig, de eigen instellingen opnieuw moeten doen. Het kan daarbij helpen om dan van te voren even de V10 te resetten.

Daarnaast kun je ook online een klacht indienen bij ons, mocht je dit nog willen. 


Reageer