Skip to main content

Recentelijk overgestapt van Ziggo naar KPN maar het loopt nog niet soepel. Ik heb het probleem dat de website  die ik lokaal draai van buitenaf niet meer bereikbaar is. 

Ik heb achter de KPN box12 een eigen router staan welke ik middels de wan poort op de KPN box heb aangesloten. De router heeft IP adres 192.168.2.250 en deze heb ik op box12 in de DMZ geplaatst. Op mijn router heb ik een eigen subrange gedefinieerd 10.*.*.*.  

(met dank aan artikel van @wjb )

Ik kan mijn website benaderen via 192.168.2.250 en via 10.31.1.50 dus dat werkt prima.

Probeer ik het via mijn domeinnaam dan gaat het mis. Ik heb Op Zoneedit mijn domein gekoppeld aan het publieke ip adres wat ik van KPN heb. In grote lijnen dezelfde setup als ik bij Ziggo had. Verschil is dat bij Ziggo het modem in Bridge mode stond en bij KPN het via de DMZ verloopt.

Als ik mijn domeinnaam ping, kom ik keurig op het publieke ip adres uit maar daar stopt het dan. Ik zou verwachten dat requests van buiten doorgezet zouden worden naar 192.168.2.250 (mijn eigen router) waar ik de portforwarding regels heb gedefinieerd.

Als ik nu naar mijn website ga, krijg ik een bericht “ERR_TOO_MANY_REDIRECTS”.

Wat heb ik gemist in deze setup, wie heeft hier een goed advies?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Cas

Als ik mijn domeinnaam ping, kom ik keurig op het publieke ip adres uit maar daar stopt het dan. Ik zou verwachten dat requests van buiten doorgezet zouden worden naar 192.168.2.250 (mijn eigen router) waar ik de portforwarding regels heb gedefinieerd.

Met traceroute misschien, weet ik niet precies. Maar met ping niet.

Waar vandaan pingt u? Met een app op uw mobiel die via 4G verbonden is?


Ook met Tracert geen resultaat.

Als ik example.com ping (of met tracert) kom ik keurig uit bij het publieke IP adres. Als ik dan in de browser http://www.example.com ingeef dan krijg ik de genoemde “ERR_TOO_MANY_REDIRECTS”.


...


Waar vandaan pingt u? Met een app op uw mobiel die via 4G verbonden is?

Kunt u hier reactie op geven? 


Kan je eens een screenshot plaatsen van de DMZ instellingen op de V12?


Dat lijkt me niet correct, ik heb ping/tracert vanuit Duitsland laten doen en dat werkt perfect.

Ben ondertussen  de  “ERR_TOO_MANY_REDIRECTS” kwijt maar kan nog steeds niet bij mijn website geraken. Voorbeeld van mijn website is www.nuy.info/mantis2. Kun je zelf zien dat pingen op de domein gewoon werkt.


Als ping werkt, dan geeft dat aan dat de DMZ goed werkt. Want de routers van KPN reageren nooit op ping. Geen enkele reactie geven die. Uw eigen router is degene die reactie geeft op ping.

Ik denk dat u het in uw eigen apparatuur moet zoeken. De server krijgt een ip adres via dhcp? Werkt het extern via ip adres ook niet?


Als ping werkt, dan geeft dat aan dat de DMZ goed werkt. Want de routers van KPN reageren nooit op ping. Geen enkele reactie geven die. Uw eigen router is degene die reactie geeft op ping.

 

Ze reageren bijna nooit, maar soms wel 😉 Gisteren toevallig wel toen ik een traceroute deed. Daarna niet meer.

 

 


De DMZ werkt inderdaad goed voor applicaties die niet op poort 80 draaien. Wat ik via poort 80 probeer te benaderen, werkt  niet. Ik heb een de volgende regels staan:

web 80 80 10.31.1.50 TCP
mail 81 81 10.31.1.50 TCP

 

De tweede werkt prima maar de eerste niet, wat mis ik hier?


Probleem opgelost. Toch mijn eigen probleem, ik had nog een forwarding rule staan op poort 80 vanaf start installatie. Toen kwam ik er achter dat ik een laptop heb die geen IP6 ondersteunt😏 en heb ik mijn eigen router weer teruggezet. Maar niet de forward rule verwijdert😬.

Bedankt voor jullie input, weer wat geleerd.