Recentelijk overgestapt van Ziggo naar KPN maar het loopt nog niet soepel. Ik heb het probleem dat de website die ik lokaal draai van buitenaf niet meer bereikbaar is.
Ik heb achter de KPN box12 een eigen router staan welke ik middels de wan poort op de KPN box heb aangesloten. De router heeft IP adres 192.168.2.250 en deze heb ik op box12 in de DMZ geplaatst. Op mijn router heb ik een eigen subrange gedefinieerd 10.*.*.*.
(met dank aan artikel van @wjb )
Ik kan mijn website benaderen via 192.168.2.250 en via 10.31.1.50 dus dat werkt prima.
Probeer ik het via mijn domeinnaam dan gaat het mis. Ik heb Op Zoneedit mijn domein gekoppeld aan het publieke ip adres wat ik van KPN heb. In grote lijnen dezelfde setup als ik bij Ziggo had. Verschil is dat bij Ziggo het modem in Bridge mode stond en bij KPN het via de DMZ verloopt.
Als ik mijn domeinnaam ping, kom ik keurig op het publieke ip adres uit maar daar stopt het dan. Ik zou verwachten dat requests van buiten doorgezet zouden worden naar 192.168.2.250 (mijn eigen router) waar ik de portforwarding regels heb gedefinieerd.
Als ik nu naar mijn website ga, krijg ik een bericht “ERR_TOO_MANY_REDIRECTS”.
Wat heb ik gemist in deze setup, wie heeft hier een goed advies?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Cas