Skip to main content
Vraag

Topologie klopt niet in webinterface V10 met SuperWifi punten

• June 9, 2026
  • 4 reacties
  • 19 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mooi dat dit probleem bekend is, maar kan KPN aangeven, of hier ook aan gewerkt wordt, of dat een Apple probleem is dat niet oplosbaar is. 
Nu blijven we maar afwachten. Als het onoplosbaar is, ook prima, dan moet ik PC of Android tablet gaan gebruiken. Dank alvast voor eventuele verduidelijking.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 9, 2026

Hieronder de aanvulling op mijn vorige bericht, nu zichtbaar op PC. Dus buiten dat het niet op de IPad werkt, is het overzicht nog steeds niet goed, niet eens dichtbij een bruikbaar overzicht en dat is volgens mij nu al jaren. Wanneer gaat KPn iemand aanwijzen die hier een voltijdbaan van maakt en oplost. Voor een telecom bedrijf is dit toch een blamage. Sorry voor iets frustratie, maar dit duurt al zo lang. Ben in voor iedere oplossing, wil graag zelfs meetesten. Help en tip voor de onderzoeker. De eerste SW2 zit bekabeld aan modem, maar alles is wifi, wifi modem uitgeschakeld,  dus in de details mag dus niet bekabeld staan aan modem, en de andere 2 zijn niet eens zichtbaar. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

We hebben in afgelopen updates de interface op mobiele apparaten verbeterd, maar we weten ook dat dit nog niet ideaal is. In de tussentijd raden we aan om de webinterface te gebruiken op een PC, of de MijnKPN app te gebruiken voor het beheren van je instellingen en thuisnetwerk.

De topologie is inderdaad niet altijd correct. Ook dat is iets waar we ons van bewust zijn. Wel is het zo dat dit eigenlijk altijd weergave-dingen betreft. En dat de apparaten in je thuisnetwerk wel gewoon werken als ze niet zichtbaar zijn in de topologie. Je kunt ook het overzicht van verbonden apparaten (het naastgelegen tabblad) gebruiken als je wel een volledig overzicht wilt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 12, 2026

Erik , dank voor je antwoord, maar nu stip je een extra probleem aan. Als ik op verbonden apparaten klik, komt er ook maar een beperkt lijstje. Ook hier geldt voor mij, als de interface niet visueel compleet is, prima, maar in de lijst moeten wel alle apparaten staan en dat is niet zo.

Kan er niet evt. onder een aparte link, gewoon een kale lijst komen, waarbij ok te zien is aan welk netwerk een apparaat gekoppeld is, het hoofd netwerk, het gastnetwerk of bv de aparte 2,4 netwerk speciaal voor smarthome.

rvk01
Slimmerik
  • June 12, 2026

Als ik op verbonden apparaten klik, komt er ook maar een beperkt lijstje.

Dat zou niet mogen. Je zou bij “Verbonden apparaten” wel al je apparaten moeten kunnen zien. Kun je zien welke apparaten je mist? Is daar een patroon in?

Het is inderdaad zo dat je in die lijst niet ziet waarmee die verbonden is (alleen bedraad/poort of wifi) maar hij zou wel compleet moeten zijn. In ieder geval met de apparaten die een IP via de DHCP krijgen.

Ik heb overigens een heleboel apparaten wel bedraad op poort 2 zichtbaar terwijl dat WiFi apparaten zijn. Maar dat komt omdat ik op poort 2 een eigen AP heb hangen. Maar dat is dus logisch. Met zo'n topologie overzicht zou het veel duidelijker moeten zijn wat waarop hangt. En dat is bij een netwerk met meerdere KPN superpunten wel zo handig.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 12, 2026

Als ik op verbonden apparaten klik, komt er ook maar een beperkt lijstje.

Dat zou niet mogen. Je zou bij “Verbonden apparaten” wel al je apparaten moeten kunnen zien. Kun je zien welke apparaten je mist? Is daar een patroon in?

Het is inderdaad zo dat je in die lijst niet ziet waarmee die verbonden is (alleen bedraad/poort of wifi) maar hij zou wel compleet moeten zijn. In ieder geval met de apparaten die een IP via de DHCP krijgen.

Ik heb overigens een heleboel apparaten wel bedraad op poort 2 zichtbaar terwijl dat WiFi apparaten zijn. Maar dat komt omdat ik op poort 2 een eigen AP heb hangen. Maar dat is dus logisch. Met zo'n topologie overzicht zou het veel duidelijker moeten zijn wat waarop hangt. En dat is bij een netwerk met meerdere KPN superpunten wel zo handig.

Ik heb meer dan 40 verbonden apparaten en heb nog nooit meer dan 20 in de lijst gezien. En inderdaad, bedrade AP met wifi geven soms wel device, soms niet. Als verbonden apparaten compleet zou zijn, was ik een tevreden mens (wat betreft dit onderwerp)