Skip to main content

Goedemiddag, sinds gisteren heb ik de Box 12 aangesloten inclusief 2 maal een super WiFi punt. Het is  nu onmogelijk geworden om over WiFite downloaden via uTorrent (bestand springt telkens automatisch op pauze). Ik weet zeker dat het aan mijn WiFi ligt want het lukte ook niet op mijn telefoon,  maar toen ik inschakelde op mijn mobiele netwerk lukte het wel. Helaas kan mijn tablet alleen maar via WiFi.

 

Ik heb kpn al gebeld om te vragen of er een extra beveiliging in de box 12 zit tegen het downloaden van torrent maar dat bleek niet zo te zijn. Veel verder dan "uw verbinding is goed" kwamen zij ook niet (en in principe is mijn verbinding inderdaad goed).

 

Ik heb al meer op internet gezocht maar ik kon niets vinden wat hielp. Iemand  nog ideeën of tips?

 

Alvast bedankt!

Ha @JJPastoor, welkom! De community kan in ieder geval mee denken met het antwoord op de vraag waarom downloaden via wifi niet lukt. UTorrent wordt doorgaans gebruikt voor het downloaden van bestanden die niet altijd even legaal verkregen mogen worden, dus wat dat aan gaat, kunnen we je inderdaad niet ondersteunen. Als je de SuperWifi punten loskoppelt, lukt het dan wel? En andere dingen downloaden gaat ook gewoon goed? Als je je laptop/pc bekabeld aansluit op de Box 12, gaat het dan wel goed?


Hoe staat het ervoor met de torrents, @JJPastoor?


Hoe staat het ervoor met de torrents, @JJPastoor?

Hoi Marcia, bedankt voor jouw bericht. Excuses voor de late reactie, ik was een paar dagen weg. Op mijn Samsung tablet lukt het nog steeds niet, het bijzondere is dat het wel op mijn telefoon inmiddels via WiFi werkt. Ik heb alles weer ingesteld hoe het was trouwens, dus zonder super wifi. Mijn aanname is dat het dus aan de Box 12 moet liggen, want daarvoor had ik geen problemen!

 

Ik ga van het weekend weer op zoek naar de beste oplossing voor mijn WiFi


Volgens mij is een tablet of mobiel ook totaal ongeschikt om daarop torrents te downloaden. Dat doe je op een pc of laptop, liefst bekabeld. 


Volgens mij is een tablet of mobiel ook totaal ongeschikt om daarop torrents te downloaden. Dat doe je op een pc of laptop, liefst bekabeld. 

 

Ik doe het al jaren op mijn tablet en telefoons. Ook Android heeft de app uTorrent, dus dat levert geen problemen op. Sterker nog, ik tik regelmatig de 10mb/sec aan via WiFi, met uitschieters naar de 20.

 

Het vervelende is alleen dat het altijd werkte en na het aansluiten van de Box12 niet meer.


Hier het zelfde probleem, downloaden van torrents is niet mogelijk terwijl ik bij Ziggo waar ik tot voor twee weken geleden nog zat totaal geen probleem had. Poorten open gezet, toestemming firewall maar het werkt niet, ook niet via vpn. Gisteravond heeft het even gewerkt en nu weer niet terwijl er niets is veranderd in de situatie. laptop direct aangesloten op de box12. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. 

 

Ik kwam overigens wel dit tegen 

https://tweakers.net/nieuws/195084/nederlandse-internetaanbieders-gaan-kickasstorrents-eztv-en-rarbg-blokkeren.html

Maar dat gaat denk ik alleen om de sites waar je de torrents op zoekt denk ik 


Hier het zelfde probleem, downloaden van torrents is niet mogelijk terwijl ik bij Ziggo waar ik tot voor twee weken geleden nog zat totaal geen probleem had. Poorten open gezet, toestemming firewall maar het werkt niet, ook niet via vpn. Gisteravond heeft het even gewerkt en nu weer niet terwijl er niets is veranderd in de situatie. laptop direct aangesloten op de box12. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. 

 

Ik kwam overigens wel dit tegen 

https://tweakers.net/nieuws/195084/nederlandse-internetaanbieders-gaan-kickasstorrents-eztv-en-rarbg-blokkeren.html

Maar dat gaat denk ik alleen om de sites waar je de torrents op zoekt denk ik 

Ben ook net over naar glas van KPN, voorheen Ziggo. Torrents downloaden lukt niet tot slecht.


Sinds gisteren is eindelijk mijn nieuwe glasvezel-abonement opgeleverd, na 3 dagen zonder internet te hebben gezeten (de KPN monteur had het verkeerd aangesloten & het kon pas een paar dagen later gefikst worden...) en ik probeer vandaag ten volle van mijn 1GB verbinding te genieten, door via een aantal Torrents wat te downloaden. Iedere keer stalled de BT-client, of krijg ik per Torrent maar een paar KBs. Ik was gisteren al even in de KPN-router gedoken, maar veel is dichtgetimmerd, of domweg niet in te stellen. Kortom ik ben zeer ontevreden over mijn nieuwe abo & ik zit er dan ook sterk aan te denken om hem te gaan opzeggen.


@MazdaMan heeft u de pc of laptop bekabeld aangesloten? Ik heb hier ook een aantal torrents draaien. Loopt prima.


Ik download altijd bekabeld, via mijn NAS, of direct op mijn Mac, of PC. Op alle 3 haal ik maar een paar Kbs download snelheid. Voorheen haalde ik via Online.nl de toenmalige volle 200 Mbit, zonder problemen. 


Dan gaat er gewoon ergens wat verkeerd ofzo. Ik heb maar een 50 mbit abonnement en ik trek 12 MB/s binnen. Wat dus bijna 100 mbit is. En dat met de KPN Box en een 2de router erachter.

Heeft u het glasvezelmodem al eens een paar minuten stroomloos gehad? De KPN Box al een gereset? 


Ik heb de KPN Box 12 diverse malen gereset. Maar nog niet de glasvezelmodem, dat is inderdaad nog een optie. Overigens zat ik voordat ik overstapte naar KPN al eraan te denken om een nieuwe router te kopen, gezien de vele horrorverhalen die ik hoorde over de KPN Box 12 (slechte WiFi en te weinig settings). Die verhalen kloppen helaas; zelfs met WiFi 6(AX) haal ik zeer slechte snelheden, wat voor een deel te wijten is aan het feit dat het 2,4 Ghz gedeelte niet uit te schakelen is en mijn clients soms automatisch die band selecteren, omdat in sommige ruimtes dat signaal iets sterker is. Wat de settings op de KPN Box 12 betreft; iets bassaals als het aanpassen van het host-adres is niet mogelijk(!), laat staan dat je syslog kan draaien, om maar eens wat geavanceerders te noemen... 


Ik heb de KPN Box 12 diverse malen gereset. Maar nog niet de glasvezelmodem, dat is inderdaad nog een optie. Overigens zat ik voordat ik overstapte naar KPN al eraan te denken om een nieuwe router te kopen, gezien de vele horrorverhalen die ik hoorde over de KPN Box 12 (slechte WiFi en te weinig settings). Die verhalen kloppen helaas; zelfs met WiFi 6(AX) haal ik zeer slechte snelheden, wat voor een deel te wijten is aan het feit dat het 2,4 Ghz gedeelte niet uit te schakelen is en mijn clients soms automatisch die band selecteren, omdat in sommige ruimtes dat signaal iets sterker is. Wat de settings op de KPN Box 12 betreft; iets bassaals als het aanpassen van het host-adres is niet mogelijk(!), laat staan dat je syslog kan draaien, om maar eens wat geavanceerders te noemen... 

Ik heb paar maanden KPN en ook wat issues. Maar ze helpen me tot nu toe goed en er komt maandag een monteur. Zoals ik begrijp zou het zonder problemen moeten werken. Met de Experiabox en ook met eigen router. Ik ga ervan uit dat dat ook zo is al e.e.a. gefixed is. Maar als tweaker gebruiker heb je soms wat geduld nodig.


Ik heb nog een router liggen, maar aangezien de KPN Box 12 niet in bridge mode gezet kan worden, weet ik niet zeker of dat wel goed gaat werken. Ben benieuwd hoe de gebruikers, die deze topic volgen, dat ervaren. Wat is jouw ervaring, ermee? 


Ik heb nog een router liggen, maar aangezien de KPN Box 12 niet in bridge mode gezet kan worden, weet ik niet zeker of dat wel goed gaat werken. Ben benieuwd hoe de gebruikers, die deze topic volgen, dat ervaren. Wat is jouw ervaring, ermee? 

KPN kent geen bridge, je gebruikt jouw router ipv de Experiabox. Maar je moet wel wat dingen (kunnen) instellen. Eventueel heb je andere firmware nodig.

Mijn router (R7000 met XWRTvortex) werkt super op de KPN verbinding op die uitvallen na, maar dat heb ik ook met die Experiabox.