Skip to main content
Vraag

TP-Link Omada EAP 723 Acces points

Hoi,
Achter mijn Experia 12 box heb ik, 2x een TP-Link Omada EAP 723 Access point + de Omada OC200 controller. Het probleem is dat sommige apparaten wel verbonden zijn met de Wifi netwerk maar geen internet hebben. Bijvoord op de telefoon openen diverse app niet, andre wel.

In dit netwerk zit ook een draadloze projector met eigen apps als Netflix en Youtube. Ondanks dat de projector aangeeft in een erg sterk netwerk te zitten geven deze apps aan geen netwerk. De afstand van het access point to the project tor is 5m

wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

10 reacties

• 3011 reacties
  • 13 maart 2025

Heb je ipv6 op de KPN Box 12 al uit gezet? 

Beste Marlon,
Nee, deze heb ik niet uit gezet.

Dave van Toer
Helper
Forum|alt.badge.img+2

​@Martijn01081973 voor mijn beeldvorming, je hebt op de Experiabox V12 beide TP-link apparaten bedraad aangesloten? Of zit er voor de accespoint nog een switch voor Power Over Ethernet (POE) om hem van stroom te voorzien of doe je dit met een aparte injector?

Of heb je deze op een repeater-stand staan en neemt deze het netwerk over van de Experiabox en zend deze verder uit?

In het eerste scenario zou je kunnen kijken of je de interne WiFi van de Experia kunt proberen met een apparaat om te zien of het probleem aanhoudt. Is dat zo, dan gaat er iets niet goed bij de TP-link setting en of de eventueel tussenliggende switch. Gezien deze bekabeld zitten zou er namelijk in de dataoverdracht geen fout kunnen zitten, buiten een beschadigde kabel.

In het tweede scenario zou even moeten worden gekeken of deze verbinding niet opnieuw moet worden opgezet. Het WiFi signaal van de Experiabox v12 lijkt met de laatste upgrade een andere standaard te hebben aangenomen waardoor dit opnieuw zou moeten worden ingesteld. De AP is modern genoeg om dit aan te kunnen, dus zou er niets hoeven te worden veranderd. 

• 3011 reacties
  • 13 maart 2025
Martijn01081973 schreef:

Beste Marlon,

Probeer dat dan eens. Het is bij veel mensen de oplossing. 

Dave,

Ik verdeel na de Experia box het internet in mijn meterkast via 2 switches naar de diverse ruimtes. Beide access points zijn dus aangesloten via de Switch en in de ruimte vioorzien van losse POE apdapters om ze van stroom te voorzien. Ik heb dit systeem vanaf januari draaien, echter zijn deze problemen ongeveer 3 weken begonnen, zou dit met de upgrade te maken kunnen hebben

• 3011 reacties
  • 13 maart 2025

​@Dave van Toer ik heb ook Omada's. Die dingen hebben volgens mij geen repeater stand. Ze moeten met een utp kabel aangesloten die ze via PoE van stroom voorziet. Er is geen mogelijkheid om zo via een adapter in het stopcontact van stroom te voorzien. Zo'n aansluiting heÉ“en ze helemaal niet. Ze hebben alleen maar een utp poort, verder niks.

Marlon92 schreef:
Martijn01081973 schreef:

Beste Marlon,

Probeer dat dan eens. Het is bij veel mensen de oplossing. 

Hoe kun je deze uitzetten?

• 3011 reacties
  • 13 maart 2025

Inloggen op de KPN Box via http://192.168.2.254. Heb je dat wel eens gedaan?

Marlon92 schreef:

Inloggen op de KPN Box via http://192.168.2.254. Heb je dat wel eens gedaan?

Nee, nog geen ervaring in

Dave van Toer
Helper
Forum|alt.badge.img+2
Martijn01081973 schreef:

Dave,

Ik verdeel na de Experia box het internet in mijn meterkast via 2 switches naar de diverse ruimtes. Beide access points zijn dus aangesloten via de Switch en in de ruimte vioorzien van losse POE apdapters om ze van stroom te voorzien. Ik heb dit systeem vanaf januari draaien, echter zijn deze problemen ongeveer 3 weken begonnen, zou dit met de upgrade te maken kunnen hebben

Okay dus direct via switches bekabeld aan de Experiabox V12 gekoppeld en dan tussen de switch en AP een PoE injector? En ze staan dus niet in repeater stand maar AP stand? Niet alle modellen zullen het ondersteunen, maar sommige bieden het aan en overschrijven de functie van data via de kabel ten opzichte van de repeater modus. ​Dit werkt opzich prima, maar niet zodra het signaal wijzigt, en dit is met de upgrade dus wel gebeurd.

Indien ook niet in repeater modus zou je dus nog kunnen proberen de Wifi van de Experiabox V12 zelf te proberen om te zien of je problemen ervaart. Zo kun je uitsluiten of het vanuit ‘t modem al niet lekker gaat of dat het enkel bij de TP link niet goed lijkt te gaan.

@Marlon92 er is een mogelijkheid om een PoE injector los te gebruiken, hiermee kun je vanaf het lichtnet stroom zetten op de injector waarin een UTP van stroom kan worden voorzien, met een tweede port voor de Data input. Echter in repeater modus hoeft dat niet te worden gebruikt. Handiger is uiteraard een switch die al PoE kan bieden zodat je geen dubbele items nodig hebt.