Skip to main content

Laat ik beginnen dat ik totaal geen verstand heb van alle benamingen die ik hier altijd voorbij ziet komen de vraag ik ik heb een v10 moden en heb net een ax3000 router geplaatst alles doet het maar ik heb nu 2 wifi verbindingen en wil er 1 hebben zodat alles via de V10 gaat zoals ik dathad voordat ik de Ax3000  had geplaatst weet iemand hoe dat gaat (aub in normale taal haha)

 

Mvg Richard

Waarom heeft u die AX3000 geplaatst? Wat is het merk van dat ding?


Van Tp-Link na aanraden van een kpn monteur die glasvezel heb aangelegd voor betere snelheid op 2e en 3e verdieping.


Van Tp-Link na aanraden van een kpn monteur die glasvezel heb aangelegd voor betere snelheid op 2e en 3e verdieping.

Had u die TP-Link al? Want ik kan me niet voorstellen dat een KPN monteur een TP-Link router adviseert. Een KPN monteur hoort SuperWiFi's aan te bevelen. 


Ik had al 3 super wifi punten van Kpn 


Ik had al 3 super wifi punten van Kpn 

Nou... dat moet toch genoeg zijn? Of woont u in een kasteel ofzo? 🤔

Heeft u die SuperWiFi's in gebruik? Dan staat het WiFi op de Experiabox v10 uit. Klopt dat?


Nee dat niet haha ik heb boven altijd een router gehad om 2 kpn tv kastjes en een pc bedraad aan te sluiten die heb ik nu vervangen voor deze router omdat die beter zal zijn maar wat ik al zei die ik weg heb gehaald ging wel via de v10 wifi maar deze sta helemaal apart als wifi dus heb nu 2 wifi signalen en wat ik zeg ik snap er niets van haha


Normaal gesproken werken tv ontvangers van KPN niet achter een 2de router. Als het nu bij u wel werkt, dan is de kans groot dat het in de toekomst nog wel een keer problemen op gaat leveren.

Eigenlijk hoort u daarvoor in de plaat een switch te gebruiken:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?pageCount=1&pos=3123

Het is niet verstandig om het WiFi netwerk dat de TP-Link uitzend gelijk te maken met dat van de SuperWiFi's. Dat kan allerlei verbindings problemen opleveren. Een WiFi netwerk van KPN werkt niet samen met een WiFi netwerk van TP-Link.

Wilt u het toch proberen, open dan http://192.168.0.1 op een pc of laptop die bekabeld aangesloten is op 1 van de lan poorten van de TP-Link. U kunt dan inloggen, de inloggegevens vind u op de sticker onder op de TP-Link.

 


Oke zoals ik je begrijp is dit een miskoop geweest het voordeel wat ik nu alleen heb is dat ik wifi 6 op me mobiel heb en verder niets want die versterkers en kpn kastjes werken via de v10


Nou ja... die TP-Link werkt ook via de Experiabox... daar krijgt die internet van.

Maar als u met de SuperWiFi's goed WiFi heeft, dan is die TP-Link overbodig. Het vijfde wiel aan de wagen zeg maar …

Het lijkt me dat u met 3 SuperWiFi's toch gewoon goed WiFi in huis heeft?


Dat dus maar ja is dan niet anders heb wel wifi6 op me mobiel 😄😄😄ik laat het maar zo dan ik ga er niet verder aan kloten bedankt voor je reactie,s en uitleg fijn weekend 👍👍


Nou ja... die TP-Link werkt ook via de Experiabox... daar krijgt die internet van.

Maar als u met de SuperWiFi's goed WiFi heeft, dan is die TP-Link overbodig. Het vijfde wiel aan de wagen zeg maar …

Normaal gesproken werken tv ontvangers van KPN niet achter een 2de router. Als het nu bij u wel werkt, dan is de kans groot dat het in de toekomst nog wel een keer problemen op gaat leveren.

Eigenlijk hoort u daarvoor in de plaat een switch te gebruiken: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?pageCount=1&pos=3123

Het is niet verstandig om het WiFi netwerk dat de TP-Link uitzend gelijk te maken met dat van de SuperWiFi's. Dat kan allerlei verbindings problemen opleveren. Een WiFi netwerk van KPN werkt niet samen met een WiFi netwerk van TP-Link. Wilt u het toch proberen, open dan http://192.168.0.1 op een pc of laptop die bekabeld aangesloten is op 1 van de lan poorten van de TP-Link. U kunt dan inloggen, de inloggegevens vind u op de sticker onder op de TP-Link.

 

Hoi @Richard0181, welkom! Leuk dat je hier je vraag stelt. Ik heb weinig toe te voegen aan wat Nick al zegt. In de basis is, als je met de SuperWifi al goede wifi hebt, de TP-Link overbodig. En zou je voor apparaten die je bekabeld wilt aansluiten verder weg van de Experia Box een switch moeten gebruiken. Dit omdat, zoals Nick ook al noemt, tv ontvangers niet altijd lekker werken achter een 2e router (omdat de Experia Box ook al een router is). Ik zie echter dat deze TP-Link AX3000 ook een access point modus heeft. Als je hem op die manier instelt worden de meeste routerfuncties uitgezet, en verwacht ik geen problemen met de tv ontvangers.