Skip to main content

Hallo, thuis de volgende opstelling.

 

Kpn glasvezel 1 Gb

Fritzbox 5490 glasvezel modem

Een Asus rtn-66u router als accespoint.

2 x vip2952 iptv box

10 x superwifi mesh .

Alles werkt super en naar behoren zowel bekabeld als Wifi 2.4 als 5 g.

Behalve wanneer ik de iptv aanzet die bekabeld is aangesloten op het accespoint, dan hebben de apparaten die op de wifi van het accespoint zitten geen internet meer. Wifi blijft gewoon goed.

Alles wat op de Fritzbox aangesloten zit blijft probleemloos.

Wanneer ik de Asus router vervang door een superwifi schotel dan blijft het probleem zich voordoen. De tv boxen zijn bekabeld aangesloten.

De standaard acties zoals resetten andere kabels etc etc heb ik al geprobeerd, dit heeft geen effect..

Alle firmware is up to date en alle gebruikte besturingssystemen zijn Windows 10 Windows 11 Linux Android 12 en iOS. Ook daar ligt het probleem dus niet aangezien elk systeem hetzelfde probleem heeft. Iemand nog ssuggesties

Kleine update: Als ik op mijn telefoon een YouTube filmpje aanzet dan kan ik deze probleemloos casten naar de tv box.

Wanneer ik de Asus router vervang door een superwifi schotel dan blijft het probleem zich voordoen. De tv boxen zijn bekabeld aangesloten.

Is in die situatie de Asus volledig losgekoppeld van het netwerk en buitengebruik gesteld? 

Heeft u ook nog een switch in het netwerk? 


Wanneer ik de Asus router vervang door een superwifi schotel dan blijft het probleem zich voordoen. De tv boxen zijn bekabeld aangesloten.

Is in die situatie de Asus volledig losgekoppeld van het netwerk en buitengebruik gesteld? 

Heeft u ook nog een switch in het netwerk? 

Ja dan ligt de Asus er helemaal af. En zonder stroom verder geen switch in het netwerk.


Hoi @rene8128 n welkom hier op dit forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en hier je vraag stelt! Mijn eerste advies zou zijn om de Experia Box eens aan te sluiten (in plaats van de Fritzbox) en kijken of je dan nog steeds tegen hetzelfde probleem aanloopt. Ik denk dat dit een kwestie wordt van zaken uitsluiten om op die manier uiteindelijk tot een oplossing te komen. Verder geef je aan dat de tv ontvanger is aangesloten op het acces point; kun je die dan eens rechtstreeks aansluiten op de Experia Box?


Hallo Jansz, Fritzbox is de modem die geleverd is. Op de Fritzbox zit eenzelfde tv kastje aangesloten die geeft daar geen problemen. Ook een iptv kastje waar Android tv 11 op draait geeft geen problemen. Ook kan ik bv YouTube  streamen vanaf mijn telefoon naar het tv kastje zonder problemen. Ik. System logs van beide apparaten geven ook niks vreemds aan.


Hallo Jansz, Fritzbox is de modem die geleverd is. Op de Fritzbox zit eenzelfde tv kastje aangesloten die geeft daar geen problemen. Ook een iptv kastje waar Android tv 11 op draait geeft geen problemen. Ook kan ik bv YouTube  streamen vanaf mijn telefoon naar het tv kastje zonder problemen. Ik. System logs van beide apparaten geven ook niks vreemds aan.

Helder en bedankt voor de toelichting @rene8128!

Als ik het dus goed begrijp, heb je 1 tv ontvanger bekabeld aangesloten op je acces point; heb je ook de mogelijkheid om deze tv ontvanger rechtstreeks op de Fritzbox aan te sluiten?