Skip to main content

Beste Forum leden,

Ik ben van plan om de Ubiquiti Unfi Dream Machine Acces Point aan te sluiten op het KPN internet. Ik wil de Ubiquiti Unfi 6 Long Range Acces Point hier dan vervolgens op aansluiten. 

Nu zit ik met het volgende de Ubiquiti Unfi Dream Machine Acces Point werkt op wifi 5 en de Ubiquiti Unfi 6 Long Range Acces Point werkt op wifi 6.  Als ik dus de wifi 6 variant aansluit op de wifi 5 variant kan ik dan wel gebruik maken van wifi 6? Of wordt mijn netwerk dan wifi 5 aangezien de hoofd Acces Point wifi 5 is?

En ik maak ook gebruik van interactieve tv van KPN, als ik dan de Experia box weglaat en alleen de Ubiquiti gebruik werk alles dan wel goed?

 

Alvast bedankt.

Hallo @Wishay Jaipal 

 

Je kan zonder probleem WiFi 5 en WiFi 6 UniFi AP's door elkaar hebben zonder dat dit invloed heeft op de WiFi variant, ik heb zelf een UniFi AC-Pro (WiFi 5) en een U6-Lite (WiFi 6), mijn laptop verbind met WiFi 6 op de U6-Lite en WiFi 5 op de AC-Pro.

 

Of een UDM zonder Experiabox maar met TV ontvangers van KPN nu goed werkt weet ik niet, je zou daarvoor dit topic eens moeten bekijken, daar wordt de UDM ook genoemd: