Skip to main content

Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uit kom.

ik gebruik een unifi USG ipv de experia box.

alles werkt Opzich wel naar behoren, maar…

als de vip5202 spanningsloos is geweest of er een dip is geweest in m’n netwerk moet ik m’n USG en de vip5202 beide spanningsloos maken en opnieuw opstarten om de tv weer werkend te krijgen.

zover mijn kennis gaat heeft het iets te maken met het aanmelden van apparaten in het netwerk en dat het bij de vip5202 niet altijd lekker loopt waardoor deze een mismatch krijgt en de tv dus niet werkt.

Netflix op de vip5202 werkt wel altijd, dus internet verbinding is geen probleem.

welke instelling moet ik aanpassen zodat de vip5202 wel gewoon altijd netjes aanmeld als 1 van de 2 (vip5202 op USG) spanningsloos is geweest?

alvast bedankt voor het mee denken

maar dan moet ik toch alsnog een taskscheduler maken in de json?

Nee, immers het script wordt bij de eerste keer starten in de crontab geplaatst om elke minuut gestart te worden.

Een sterretje (*) staat hierbij voor "elke waarde".

Alleen sterretjes betekent dus dat voor elke dag binnen elke maand van alle jaren en voor elke minuut binnen elk uur van die dag het script gestart zal worden.

 

Zoiets kan je natuurlijk ook via de task scheduler regelen maar dan is het niet nodig om het script in de crontab te plaatsen.


maar dan moet ik toch alsnog een taskscheduler maken in de json?

Nee, immers het script wordt bij de eerste keer starten in de crontab geplaatst om elke minuut gestart te worden.

Een sterretje (*) staat hierbij voor "elke waarde".

Alleen sterretjes betekent dus dat voor elke dag binnen elke maand van alle jaren en voor elke minuut binnen elk uur van die dag het script gestart zal worden.

 

Zoiets kan je natuurlijk ook via de task scheduler regelen maar dan is het niet nodig om het script in de crontab te plaatsen.

Dus de USG weet automagisch wat ie ermee moet doen?

dan ga ik dat vanavond even testen natuurlijk


Dus de USG weet automagisch wat ie ermee moet doen?

Zekers, daar is immers een crontab voor. Lees anders dit artikel even.


Als je mijn script gebruikt niet:

https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/blob/master/igmpproxy.sh

 

# Check if the post-config hook exists, this will run after a succesful commit
if ! -f "/etc/cron.d/igmpproxy" ]; then
echo ""$(date)] igmpproxy.sh] The file /etc/cron.d/igmpproxy does not exists, creating crontab now" >> ${logFile}

Dit kijkt of er een crontab bestaat en zo niet maakt hij deze aan.


Als je mijn script gebruikt niet:

https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/blob/master/igmpproxy.sh

 

# Check if the post-config hook exists, this will run after a succesful commit
if ! -f "/etc/cron.d/igmpproxy" ]; then
echo ""$(date)] igmpproxy.sh] The file /etc/cron.d/igmpproxy does not exists, creating crontab now" >> ${logFile}

Dit kijkt of er een crontab bestaat en zo niet maakt hij deze aan.

Dat is dezelfde als deze toch?

https://raw.githubusercontent.com/coolhva/usg-kpn-ftth/master/igmpproxy.sh
 


Yup; dat is dezelfde!


Met dank aan @wjb erachter gekomen dat de oorzaak in de IGMP proxy lag.

na wat zoekwerk (vooral naar beschikbare tijd om eea te testen) uitgekomen bij de igmpproxy.sh van @coolhva 

het script draait inmiddels op de USG en de VIP5202 start netjes op na een spanningsonderbreking :)