Skip to main content

Enige weken geleden ook bij ons een update van de KPN gehad. Nu heeft deze alles weer naar de oude situatie teruggezet. Dat was niet de bedoeling. Wij hebben in maart een monteur van KPN gehad die alles opnieuw heeft ingeregeld en 1 kanaal heeft gemaakt. Dit omdat ook bij ons steeds de Sonos wegviel en ook de verbinding met WIFI. Met 4 thuiswerkende en studerende mensen was dit geen wenselijke situatie. Daar wij er na drie keer bellen (kost heel veel tijd) met de hulpdesk niet uitkwamen, hebben wij om een monteur gevraagd. Deze meneer heeft alles in maart heel goed verholpen. Iedereen tevreden, zeker met een examenkandidaat in huis, die ook bijna alles online moest doen. De monteur moesten wij natuurlijk zelf betalen. U zult begrijpen dat wij enorm balen dat jullie met de update de oude situatie hebben teruggezet. Wij hebben nu weer dezelfde problemen. Graag verneem ik van KPN wat zij hier aan gaan doen. Ik stel voor dat jullie een monteur sturen en dat op jullie kosten, zodat de situatie van maart 2021 weer hersteld wordt. Want we werken nog steeds thuis en de SONOS hebben wij ook nog. Wij willen geen telefoon van helpdesk, want dan zijn we een uur verder en schieten we niets mee op, uit verleden gebleken.

Ik zie de reactie graag tegemoet.

U mag ook bellen op **********. Want ik zit niet hele dagen op dit Forum.

Ik ben benieuwd. Als ik positief nieuws over de KPN heb zal ik dat ook hier melden.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Heb jij toevallig een Experia Box V10a?


Ja. Maar het ligt niet aan de Experia Box V10A.

Ik zou het heel fijn vinden als KPN contact met mij opneemt, daar zij het bericht hebben gelezen. 

 


De monteur heeft toen misschien iets ingesteld wat nu helemaal niet meer kan. Heeft hij misschien de 2,4 GHz en 5 GHz WiFi  verschillende namen gegeven? Dat kan nu niet meer. KPN heeft dat met de update onmogelijk gemaakt.


Ja. Maar het ligt niet aan de Experia Box V10A.

De kans is heel groot dat het aan de V10a ligt. 


Ja en wat gaat de KPN daar aan doen? Wij hebben in maart veel geld betaald aan de monteur om alles goed in te regelen en nu staat alles weer terug op de oude situatie, waardoor wij klachten hebben. Ik wil gewoon dat de KPN dit oplost. Zij doen een update die problemen veroorzaakt. Als klant hoef ik daar niet de duppe van te zijn. Dus als u niet van de KPN bent, heeft dit niet zoveel zin. Sorry, maar is wil de KPN die het oplost.


Ja... Ik denk dat je wel een punt hebt. De vorige firmware kan terug gezet worden. En daarna zou eigenlijk die monteur ook nog weer een keer gratis langs moeten komen...


Hoi @Barendine, 

Ik lees natuurlijk mee. Wel wil ik aangeven dat je een vraag stelt op het forum. Het forum is een plek waar we dingen samen openbaar oplossen, we hebben veel actieve gebruikers die ook graag met jou meedenken. Zo krijg niet alleen jij een oplossing, maar ook meelezers met een vergelijkbaar probleem. Ik als moderator/KPN medewerker houd de gesprekken natuurlijk in de gaten en reageer/spring bij wanneer nodig. Maar als je een vraag op het forum stelt, kan je reacties van de community verwachten. Sterker nog, dat wordt hier juist aangemoedigd. In sommige gevallen kunnen jouw mede gebruikers jou beter dingen uitleggen dan een KPN medewerker. Omdat de vraag buiten de ondersteuning van KPN valt bijvoorbeeld. Als je enkel en alleen door een KPN medewerker geholpen wil worden, ben je op een gebruikers-forum van niet helemaal op het juiste adres. Als je echt één op één geholpen wilt worden kan je beter even bellen via 0800-0402 of chatten via de service pagina. 

Zou jij ons toch iets meer willen vertellen over wat er nu precies mis gaat. Heb je nu wel of niet een V10A? Wat heeft de monteur precies ingesteld? 

Ik zie dat je een SONOS installatie hebt die nu niet meer goed werkt, er is enkele weken geleden een software update geweest voor de V10A. De problemen met SONOS zijn bekend, en we bieden klanten met een SONOS systeem een downgrade aan (de update wordt terug gedraaid). Neem eens een kijkje in de volgende topics, en laat een reactie achter in het SONOS topic als je ook een downgrade wilt. Zorg er dan voor dat jouw postcode/huisnummer en klantnummer in jouw profiel staan als je dat nog niet hebt gedaan. 

 

Â