Skip to main content

Sinds vandaag wil ik gebruik maken van bedraad internet op mijn MacBook. Dat doe ik d.m.v. een Satechi LAN aansluitadapter. De mac herkent de hardware als USB 10/100/1000 LAN die ik configureer als IPv4 gebruikmakend van DHCP protocol. 

Het gaat uiteindelijk pas werken als ik deze automatisch gegenereerde aansluiting handmatig verwijder, vervolgens handmatig weer toevoeg en de DHCP lease vernieuw. Bij opnieuw opstarten moet ik hetzelfde proces doorlopen, super irritant. Ik heb geen verstand van webprotocollen en modems, ik wil gewoon dat het werkt als ik mijn computer aansluit via LAN, zoals het hoort! Hoe kan ik een netwerkaansluiting via LAN op mijn mac instellen die gewoon elke keer werkt als ik mijn mac herstart? Zijn er vaste instellingen waarmee het werkt?

P.S. Jammer dat het onmogelijk lijkt een simpele vraag als deze telefonisch te bespreken met KPN. 

Hallo @Engelz , ik denk dat het meer een vraag voor de Apple-helpdesk is.

De interface LAN-USB werkt in de regel zonder instellingen hoeven te doen aan de interface.

 


Net een half uur met apple aan de telefoon gehangen… zonder iets te hebben veranderd werkt het nu wel een paar keer achter elkaar. Ze hebben me aangeraden even de fabrikant van de LAN adapter te benaderen… maar het blijft een vaag verhaal, dingen die instabiel werken. Gelukkig heeft het dus niks met KPN te maken, althans, daar lijkt het sterk op. Dank voor de reactie JanD.


Afhankelijk van merk/leverancier willen adapters ook wel eens problemen hebben.

Mocht je nog een Apple hebben met gewoon USB-slot, deze:
https://www.tp-link.com/nl/home-networking/computer-accessory/ue300/

Voor een USB-C slot hebben ze binnenkort ook met die variant:
https://www.tp-link.com/nl/home-networking/usb-hub/ue300c/


Dank voor de tip. Ik had dus iets van Satechi, ik koos voor dat merk omdat Apple ze zelf ook verkoopt in de webshop, dat gaf vertrouwen… 


Het exacte type van die Satechi LAN aansluitadapter zou misschien wat verhelderen.