Skip to main content

Ik heb een nieuw KPN modem dat ik kan splitsen in 2.4 Ghz en 5 Ghz. De Netatmo deurbel werkt alleen op 2.4 Ghz. Ik heb het modem gesplitst met eigen wachtwoord. Als ik de bel probeer te installeren zie ik het modem, voer het wachtwoord in en de bel kan het modem niet vinden. Wat nu?

Hallo @Netatmo deurbel heb je de 2,4- en de 5.0-band wel verschillende namen gegeven binnen de ‘extra wifi’?

 

 


Ja verschillende namen gegeven en verschillend wachtwoord.


Hallo @Netatmo deurbel komt de 2.4-band in je wifi-lijst voor? Dan moet de deurbel die gewoon kunnen vinden binnen de wifilijst. 


Staat ook in wifilijst, maar na intoetsen van wachtwoord geeft app aan geen verbinding te kunnen maken.


Je gebruikt voor je mobiel hetzelfde netwerk als waar de deurbel mee werkt? 


Ik heb een box 12 kon glasvezelverbinding, een bekabelde tv en 2 draadloze wifi-versterkers.


Als je voor de deurbel de 2.4ghz band van het extra wifi netwerk gebruikt dan miet je mobiel daar ook mee verbonden zijn. Heb je dat gedaan of maakt je mobiel gebruik van het standaard wifi netwerk?


Mijn mobiel is verbonden met het standaard netwerk. Ik ga proberen hetzelfde netwerk als de deurbel te gebruiken. Ben benieuwd, misschien is dit wel de oplossing.


Laat even weten hoe het afloopt. 


Doe ik natuurlijk. Duurt even.


Mijn mobiel werkt perfect op 2.4 GHz netwerk. Deurbel blijft zelfde probleem. Kan netwerk zien, maar krijg geen verbinding. 5 GHz helemaal uitschakelen op modem lukt niet.


Je hebt het in het modem het extra wifi netwerk aangezet denk ik. Ik weet alleen niet of de SuperWiFi's dat automatisch overneemt of dat je ze moet resetten. Staat het modem vlakbij de deurbel?


Modem hangt in kelder op 5,5 m afstand. SuperWifi heb ik geprobeerd naast de deurbel, ook gereset en in het modem het extra wifi netwerk aangezet met eigen naam en wachtwoord.


Zet allebei die SuperWiFi's eens uit als je wil. Kijken of het met alleen het modem wel werkt. Vreselijk irritant als het niet wil werken he?!


Mijn huisgenoten beginnen op de bel te mopperen, maar het uitzetten van de SuperWifi's helpt ook niet.


Staat ook in wifilijst, maar na intoetsen van wachtwoord geeft app aan geen verbinding te kunnen maken.

Hallo @Netatmo deurbel , kijk  eens naar de wachtwoordeisen van de bel, sommige combinaties worden niet geaccepteerd, minimum of maximum lengte wachtwoord, bepaalde letters, cijfers of vreemde tekens juist wel of niet.

 


Doe ik morgen en laat weten of het werkt.


Het is gelukt, en ben tevreden……… Dank je wel allemaal. Wat heb ik gedaan:

Ik heb het extra Wifi netwerk weer uitgezet en in het 2.4 en 5 Ghz netwerk de wireless mode veranderd,

De 2.4 Ghz heb ik ingesteld op 802.11b+g+n en de 5 Ghz op 802.11a+n+ac. Daarna heb ik het modem een andere naam gegeven en een nieuw wachtwoord gekozen. En…….de Netatmo-deurbel werkt weer.

Waarom het nu wel werkt is mij een raadsel??????

Â