Skip to main content

Ik heb al een wat langere tijd een netwerk issue. Eerst had ik het. Ermoeden dat het aan de. Keuze tv decoder lag maar het lijkt er een beetje op dat ik de oorzaak in mijn netwerk moet zoeken.

Klachten die ik heb zijn;

-ik heb regelmatig dat het geluid van van tv hele korte periode (een paar seconde) wegvalt en dat mijn verbinding tussen Apple HomeKit en Eufy camera’s (Wifi) wegvalt. 

Ik heb een Fritzbox modem en twee Fritzbox  repeaters (3000). De Fritzbox Wifi controle functie geeft aan dat er een goede dekking is tussen het modem en de repeaters. Bij een Wifi analyse van de Fritzbox zie ik dat ik een gemiddelde wifi signaal,sterkte heb van rond de 130 Mbit en een latentie die heel erg fluctueert en soms heel kort wegvalt. Dit is gemeten op een moment dat er een radio via internet muziek afspeelt en alle TV’s zijn uitgeschakeld.
De betreffende TV is rechtstreeks (bedraad) op Fritzbox modem aangesloten. 
- Ik heb KPN abo voor een 200 Mbit verbinding.

- Als ik TV kijk en bijvoorbeeld mijn IPad gebruik lijkt het erop dat wanneer ik een zoekopdracht opgeef in Safari, muziek bestand start of zoiets het tv geluid heel kort wegvalt. Maar…. Het gebeurt ook wel zomaar, dus zonder dat ik een wifi apparaat gebruik.

- ook valt regelmatig mijn tussen Apple HomeKit en mijn Eufy camera’s weg. Voor de volledigheid ik heb twee Apple Tv’s en een Apple HomePod. 
Hebben jullie een mogelijk advies of idee waardoor dit wordt veroorzaakt? 

Dank je, ik had zoiets gelezen. Kan wel melden dat haperingen in het TV beeld er niet meer zijn en haperingen in het geluid niet noemenswaardig, maar ze zijn er nog wel b.v. Bij beeldwisselingen zoals tijdens reclame, maar daar missen we niets aan!

Ik heb nog wel last van storingen in internet verkeer. Ik heb een Bluesound Node die via LAN muziek afspeelt. Zodra ik via Wifi (IPad/Iphone) een bestand open of scrol wordt het afspelen onderbroken. Dit komt één of twee keer per dag voor.

wifi dekking is door mijn hele woning prima en haal als ik gebruik maak van de KPN wifi app gemiddeld 

Â