Skip to main content
Vraag

Verbinding op meerdere iPhones hapert op Wifinetwerk (Box 12)

• October 6, 2026
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Heb sinds kort haperingen op meerdere iphones hier op het thuisnetwerk via de wifi van de kpnbox 12, heb 3 superwifi’s 2 en deze zijn niet bedraad verbonden.

Voorheen heb ik nooit problemen gehad. Wat de oorzaak is weet ik dus niet. Tv van KPN werkt goed en alle overige items zoals laptops, camera’s etc werken probleemloos.

Heb aan de lijn met KPN gezeten en die hebben mij de volgende uitleg gemaild, alleen het probleem blijft:

Opnieuw installeren helpt:

Volg daarvoor deze stappen:

1. Zet al je SuperWifi punten uit en verwijder alle ethernetkabels.

2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.

3. Druk met een paperclip of ander puntig voorwerp het resetknopje in aan de achterkant van het eerste SuperWifi punt. Knippert het punt rood? Dan mag je het knopje loslaten. Het SuperWifi punt gaat nu resetten.

4. Wacht tot het lampje paars brandt. Het punt staat nu terug in de fabrieksinstellingen.

5. Herhaal stap 2, 3 en 4 met alle andere SuperWifi punten. Laat alle ethernetkabels ontkoppeld. Na een aantal minuten branden al je SuperWifi punten paars.

6. Haal de stekker van het glasvezelkastje voor 2 minuten uit de stroom. Dit geldt alleen als u een glasvezelverbinding heeft. 

7. Reset je modem. Druk met een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje achter in je modem waar reset bij staat. Wacht tot het powerlampje rood gaat branden en laat dan het pinnetje los. Wacht tot alles weer gewoon groen gaat branden. Dit kan ongeveer 15 minuten duren.

8. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen. En uiteindelijk constant groen branden. Dit kan tot 60 minuten duren. Zorg ervoor dat je geen kabels losmaakt.

9. Verwijder de ethernetkabel tussen het SuperWifi punt en je modem. Blijft het lampje op je SuperWifi punt groen branden? Dan is de installatie gelukt!

10. Herhaal stap 8 en 9 met je andere SuperWifi punten.

11. Je kan je SuperWifi punten nu verplaatsen. Tijdens het opstarten van het SuperWifi punt brandt of knippert het lampje in verschillende kleuren. Het kan tot 15 minuten duren voordat het lampje constant groen blijft branden op z'n nieuwe plek.

Een van de meest voorkomende situaties; is dat de modem na een reset terug naar fabrieksdefault staat. Hierdoor is de frequentie verlaagd, om dit op te lossen heb ik een stappenplan voor u!.

1 - Login op https://192.168.2.254/ of mijnmodem.kpn

2 - Login met uw admin gegevens op de achterkant van uw modem (gebruikersnaam zal altijd Admin zijn)

3 - Aan de linker kant vind u een overzicht, ga naar wifi netwerk.

4 - Open het kopje wifi signaal & zet u de ghz bandbreedte van 2.4 & 5ghz van 20 naar 40 mhz en 80 naar 160 mhz. Hiermee verbreed u het bereik en snelheid.

5 (optioneel) - ga naar thuisnetwerk, u komt aan op het kopje topologie. Klik op uw wifi punten (Het groen circle icoontje) en ga naar wifi signaal (wifi radio aanduiding), doe hier hetzelfde als dat u zojuist deed. 

(TIP) Springt hij terug naar?? doe het dan nog een paar keer; de SW2P doen af en toe lastig met het overgaan naar.

Hopelijk lost dit alle problemen op! Toch niet? 

Geen probleem Ik heb hierbij nog een stappenplan voor u om te proberen

1 - Wifinetwerk > Beveiliging.

2 - Zet de beveiliging naar WPA2 personal als hij op iets anders staat

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Hoor het graag.

gr. M

3 reacties

GigaProton
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 7, 2026

Is dit probleem alleen op iphones/telefoons? 
Gamed er iemand bij jullie thuis en merk je het daar ook?

Ik heb zelf namelijk dat er internetonderbrekingen zijn (zeer onregelmatig) maar ook gewoon bekabeld. Vooral bij het gamen (bekabeld) maar soms ook via wifi als ik een spelletje speel op telefoon. Bij film kijken en browsen is er geen probleem.

• Auteur
  • Topper
  • October 7, 2026

Is dit probleem alleen op iphones/telefoons? 
Gamed er iemand bij jullie thuis en merk je het daar ook?

Ik heb zelf namelijk dat er internetonderbrekingen zijn (zeer onregelmatig) maar ook gewoon bekabeld. Vooral bij het gamen (bekabeld) maar soms ook via wifi als ik een spelletje speel op telefoon. Bij film kijken en browsen is er geen probleem.

Het probleem is alleen op de Iphones en nee er wordt hier niet gegamed.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 9, 2026

Wat een vreemd probleem ​@wadatanl 🤔

Het is mij een raadsel waarom dit mis gaat bij alleen jullie iPhones. Wat gebeurt er precies als je alle SuperWifi punten even helemaal uitschakelt en dus -puur om te testen- alleen de wifi van de Box 12 gebruikt? Tot nu toe lijkt de focus te liggen op de SuperWifi punten, maar het lijkt me handig om eerst uit te sluiten of het wel echt mis gaat bij dat stukje techniek. Ik hoor graag hoe dat gaat!