Skip to main content

Hallo een goedemiddag , 

Ik wil graag een VHS recorder aansluiten op mijn tv , deze te heeft geen scart , deze zit nl op de door de KPN bijgeleverde ontvanger, 

Ik wil gewoon oude banden kijken om te zien welke er weg kunnen en welke ik op dvd ga zetten.

Mijn tv heeft HDMI 1  2  3  4 

 

Wie kan mij helpen wat te doen ?

 

mvg

Wil Haring 

Zie hier, is dit iets voor jou? 


Dan trek je de scartkabel uit de tv ontvanger, en in je video recorder. Als je klaar bent wissel je weer terug.

Tussen de tv ontvanger en tv kan ook, en geeft beter beeld, een hdmi kabel als je die hebt. En als je tv die ingang heeft. Dan kan de scart in de video recorder blijven.

 

 


Hallo DenisA78

Bij mijn interactieve TV met uiteraard KPN service pakket lukt het niet 

Mijn tv ( geheel HDMI ) laat niet zien dat de scart ingang op de ontvanger is geactiveerd als ik er een scartkabel op aansluit . En ik wil allleen maar vhs banden afkijken en NIET OPNEMEN.

 

w.haring

 


HIervoor zal toch de recorder direct op de tv moeten. De kpn ontvanger heeft er niets mee van doen. Daarop is de scart ook alleen een uitgang, net als op de videorecorder. 

De meeste tv's hebben wel een AV-ingang (minijack met groen of geel randje). Daarvoor zit in de doos van de tv altijd een verloopje meegeleverd. Dat is dan female tulp (rood/wit/geel) naar de 4-polige mini-jack op de tv.
Om de video vervolgens van af scart er op te krijgen een scart naar tulp kabel gebruiken.

Als je niet zeker weet of je tv zo'n ingang heeft: wat is het merk en typenummer?

En de tv handmatig met de knop source van diens afst.bed. op de AV ingang zetten. 

Als je in de regio Haarlem zit… ik heb nog wel een 23 inch tv met scart ingang die je mag lenen.

En hoe ga je de banden op dvd zetten???


Ok dus je tv heeft een scart aansluiting zeg je want de tv ontvanger van KPN zit daarop aangesloten.

Ook zitten er hdmi poorten op zeg je.

De VHS kan waarschijnlijk enkel via scart worden aangesloten. 

Als je de scartkabel uit de tv ontvanger haalt en in de VHS stopt moet dat dus werken. Moet je de VHS wel even aanzetten. De tv staat dan gelijk op het juiste scart kanaal.

 


@DennisA78

Kruk schrijft in de eerste post:

deze te heeft geen scart

Dat is dus een typo. Het is dus deze tv heeft geen scart

Geen enkele 4k/UHD televisie heeft nog een scart. Die norm is jaren geleden losgelaten voor tv's.


@DennisA78

Kruk schrijft in de eerste post:

deze te heeft geen scart

Dat is dus een typo. Het is dus deze tv heeft geen scart

Geen enkele 4k/UHD televisie heeft nog een scart. Die norm is jaren geleden losgelaten voor tv's.

 

 

Hoe weet jij welke tv hij heeft? Nog niet gelezen.

Geen scart, maar wel een KPN ontvanger via scart aangesloten? Hoe dan? 

 

Eerst het complete verhaal maar eens duidelijk voordat we adviezen kunnen geven.

  • Wel of geen scart op de tv
  • Hoe is die tv ontvanger aangesloten (hdmi?)
  • VHS heeft enkel scart uitgang?

Dan moet je inderdaad met verloopjes gaan werken/tulp stekkertjes.


Geen scart, maar wel een KPN ontvanger via scart aangesloten? Hoe dan? 

Ook dat zegt ie dus helemaal niet. Hij zegt alleen dat de tv ontvanger een scart heeft.

Hij zal vast een 4k/uhd televisie hebben.

Dan is het:

TV heeft alleen HDMI en mogelijk een mini-AV-aansluiting
TV ontvanger via HDMI; speelt uiteraard GEEN ENKELE ROL bij afspelen videobanden.

Maar hopelijk krijgen we inderdaad nog info omtrent de TV en, als het even kan, ook een foto van diens aansluitmogelijkheden. Zo jammer toch altijd weer dat men dat er niet meteen bij vermeld.

Vooralsnog blijf ik bij mijn eerdere aansluitadvies. M.b.t. een tv zonder scart.


Hallo PeterG ,

Ik zal van de week gaan proberen de TV te draaien op zijn meubel , een foto te maken van aansl. ,en even te zien of er een AV ingang groen /  geel randje aanwezig zijn . Dank voor het aanbod van TV maar ik heb nog een oudje met scart staan. Daar mijn vrouw MS heeft ligt ze veel op de bank en zou dan zo naar de TV kunnen kijken . De vhs banden zet over naar dvd via Blaupunkt video naar Sony  Camera en daar van uit met kabel naar PC en dan Video de luxe naar DVD.

ps. Jongens ( DennisA78 ) maak geen ruzie want dat is het niet waard 

 

mvg  W.Haring     fijn weekend

 


Hallo PeterG ,

Ik zal van de week gaan proberen de TV te draaien op zijn meubel , een foto te maken van aansl. ,en even te zien of er een AV ingang groen /  geel randje aanwezig zijn . Dank voor het aanbod van TV maar ik heb nog een oudje met scart staan. Daar mijn vrouw MS heeft ligt ze veel op de bank en zou dan zo naar de TV kunnen kijken . De vhs banden zet over naar dvd via Blaupunkt video naar Sony  Camera en daar van uit met kabel naar PC en dan Video de luxe naar DVD.

ps. Jongens ( DennisA78 ) maak geen ruzie want dat is het niet waard 

 

mvg  W.Haring     fijn weekend

 

 

Beste Kruk, zie mijn link.

Daarin vind je een adapter scart naar HDMI, daarmee moet het mogelijk zijn.

Hier nogmaals de link.