Skip to main content

Ik pas in de thuis app de namen van de apparaten aan.

Maar dit moet elke dag omdat dit niet vast gehouden wordt dat kan toch niet de bedoeling zijn

Ā 

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? Heeft u WiFi versterkers van KPN?Ā 


Experia v10 en 2 superwifi's


Hoi @GerHen, welkom op ons forum!
We denken graag even mee. Staat Wifi wel uitgeschakeld op je V10?

Welke namen bedoel je precies? Je SSID en wifiwachtwoord of de schermnamen in de app?
Kun je dit ook toelichten, eventueel met screenshots?


Deze namen heb ik al een aantal keren aangepast maar komen elke keer terug.

Dus namen van apparaten in de thuis app


Heeft u ze ook aangepast via de webinterface van het modem zelf :

  1. Open een browser en ga naarĀ 192.168.2.254Ā ofĀ mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de V10Ā is Admin. De V10 heeft geen standaard wachtwoord. De eerste keer inloggen gaat zonder wachtwoord. Direct daarna moet je zelf een instellen.Ā 

Staat Wifi wel uitgeschakeld op je V10?
Kun je ook eens proberen ze allemaal een unieke naam te geven?


Ik heb de naam aangepast in de webinterface maar dat heeft in de thuis app geen effect.

Pas als ik het daar ook aanpas werkt het.

Wel een oplossing maar als functioneel beheerder gruwel je hier van.


En zodra ik een apparaat van de WiFi af haal en weer aanzet is hij de naam weer kwijt.

Waardeloos


Dat is zeker merkwaardig, Misschien dat de community nog iets weet maar ik heb geen idee wat dit veroorzaakt. Ik zie ditĀ verder eigenlijk ook nooit voorkomen.


Er loopt nog een ander topic waarin men ook aan het stoeien is met de naamgeving in de thuis app.

Het lijkt er op dat de namen gekoppeld worden aanĀ het ip adres. En dat wijzigt natuurlijk wel eens.Ā 

https://forum.kpn.com/internet-9/mac-adressen-en-naam-wijzigen-in-de-kpn-thuis-app-572011

Ik heb voorgesteld om in de router de ip adressen van de verschillende apparaten vaste te zetten / reserveren.Ā 


Helaas @Nick83Ā  dit kan bij mij (V10a) maar bij 10 adressen. Denk dat ze de app moeten aanpassen zodat hij de aangepaste namen aan het Mac-adres van het device koppelt en niet aan de IP-adressen.

Ik ben dus niet de enigste die daar last van heeft.

Of kan iemand anders daar een verklaring voor geven?

Ā