Skip to main content
Beantwoord

VPN verbinding werkt niet na modemupdate

• 3 juli 2024
  • 45 reacties
  • 1750 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 6 juli 2024

@TDN Ik weet niet of het helemaal goed is gegaan. In de Experiabox geeft Mobiel internet-backup aan als status not present en ik kan ook niets wijzigen (alleen APN basicinternet/internet). Mijn telefoon neemt het echter wel over (ander WAN-adres), maar ook dan is er geen verbinding te maken met dezelfde melding over GRE.

wjb
Superuser
  • 74482 reacties
  • 6 juli 2024

@ginkie81, Veel eenvoudiger is het om op jouw telefoon de hotspot te activeren, jouw laptop via wifi op die hotspot aan te sluiten en vervolgens te kijken of je nu wel een VPN verbinding tot stand kunt brengen. In die opstelling weet je 100% zeker dat de V10 geen rol speelt in het geheel.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 7 juli 2024

Met mijn telefoon krijg ik ook geen verbinding. Wel een andere foutmelding (server could not be resolved).

Vandaag op een andere locatie met een KPN Box 12 geprobeerd. Meteen verbinding. Als ik de hotspot van iemand anders gebruik krijg ik ook meteen verbinding. Met mijn hotspot lukt het niet.

Morgen wordt getest met een andere server en een ander protocol. Kijken wat dat oplevert.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • Antwoord
  • 10 juli 2024

In ons kantoornetwerk is inmiddels ook een andere server gehangen die via OpenVPN loopt. Daarmee werkt alles weer; ook is er verbinding via de hotspot. De PPTP-verbinding is na een week nog altijd niet aan de praat, maar nu dus niet meer nodig….

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 10 juli 2024

Dat lijkt me een goede ontwikkeling dat er is afgestapt van PPTP naar OpenVPN als het gaat om VPN toepassingen. Los van wat er mis gaat bij PPTP is dat toch wel redelijk antiek die toepassing.

wjb
Superuser
  • 74482 reacties
  • 10 juli 2024

Persoonlijk zou ik ook kijken om WireGuard i.p.v. OpenVPN te gebruiken. De performance van WireGuard is beter dan die van OpenVPN.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 september 2024

Heb exact hetzelfde probleem met exact dezelfde melding. Maandagavond nog gewoon kunnen werken. Na update in de nacht geen verbinding meer kunnen maken. Extern ICT bedrijf geeft aan dat probleem 100% bij mijn modem ligt. Reactie van KPN is natuurlijk veel te gemakkelijk. Het is daar inmiddels bekend. Nu nog ff met oplossing komen!!

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2302 reacties
  • 12 september 2024
avs64 schreef:

Heb exact hetzelfde probleem met exact dezelfde melding. Maandagavond nog gewoon kunnen werken. Na update in de nacht geen verbinding meer kunnen maken. Extern ICT bedrijf geeft aan dat probleem 100% bij mijn modem ligt. Reactie van KPN is natuurlijk veel te gemakkelijk. Het is daar inmiddels bekend. Nu nog ff met oplossing komen!!

Modem firewall voor de uitgaand verbindingen al eens uitgezet ?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 september 2024

Firewall uitzetten gaf geen resultaat. Heb nu vpn protocol L2TP/IPsec I.p.v. PPTP toegepast en kan weer inloggen. 

wjb
Superuser
  • 74482 reacties
  • 16 september 2024
avs64 schreef:

Firewall uitzetten gaf geen resultaat. Heb nu vpn protocol L2TP/IPsec I.p.v. PPTP toegepast en kan weer inloggen. 

L2TP/IPSec is een stuk veiliger dan PPTP dus wat dat betreft ben je er dan op vooruit gegaan.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 oktober 2024
avs64 schreef:

Dit was voor mij ook de oplossing! :)

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 9 oktober 2024

v10 met nieuwe verspreide kpn software ondersteunt geen PPTP vpn. Bij de v12 schijnt het wel te werken.

wjb
Superuser
  • 74482 reacties
  • 9 oktober 2024
BruisTablet schreef:

v10 met nieuwe verspreide kpn software ondersteunt geen PPTP vpn. Bij de v12 schijnt het wel te werken.

Dat zal KPN dan snel moeten herstellen immers KPN mag geen diensten blokkeren.

Nu zou ik nooit PPTP adviseren maar toch is er geen legitieme reden om PPTP te blokkeren.

• 2 reacties
  • 4 november 2024

Ik heb ook hetzelfde probleem na de modemupdate. Alles werkt, ook OpenVPN, maar geen PPTP. Een aantal van mijn systemen kunnen alleen maar via PPTP verbinden.
Graag oplossen KPN.

wjb
Superuser
  • 74482 reacties
  • 4 november 2024

Zet de firewall op laag.

wjb
Superuser
  • 74482 reacties
  • 4 november 2024

...

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 4 november 2024

Het is een ondersteuningsprobleem geen poorten blokkeringsissue door de firewall o.i.d. Dit zal in de firmware oplost moeten worden.

• 2 reacties
  • 9 november 2024

KPN pusht gedwongen een update door. Vervolgens kan ik niet gebruik maken van een dienst, wat mijns inziens equivalent is aan blokkering van mijn dienst.

KPN verwijst mij door naar de community, vervolgens is KPN niet te bekennen.

Geen fatsoenlijke support, geen contactformulier. Blokkering van diensten. Fijn hoor KPN.

• 0 reacties
  • 9 november 2024
Coskun. schreef:

KPN pusht gedwongen een update door. Vervolgens kan ik niet gebruik maken van een dienst, wat mijns inziens equivalent is aan blokkering van mijn dienst.

KPN verwijst mij door naar de community, vervolgens is KPN niet te bekennen.

Geen fatsoenlijke support, geen contactformulier. Blokkering van diensten. Fijn hoor KPN.

Sinds ik hier lid ben valt het mij op dat ze eerst door de gebruikers de kastanjes uit het vuur laten  halen alvorens zelf met een reactie te komen, die vaak niet inhoudelijker is dan wat de gebruikers hebben gepost.

Om maar niet te spreken over de service e-mails waarin ze mij als je en jij aanspreken.

Onbeschoftheid ten op.

Ik citeer:

“We hebben je kortgeleden verteld over je nieuwe e-sim (bestelnummer S9784170-7777777). Je hebt deze nog niet geregistreerd.”

Ik heb verder niks tegen KPN.

wjb
Superuser
  • 74482 reacties
  • 9 november 2024

Krijskever schreef:

Sinds ik hier lid ben valt het mij op dat ze eerst door de gebruikers de kastanjes uit het vuur laten  halen alvorens zelf met een reactie te komen, …

Dat is ook precies het idee van een forum. Klant helpt klant.