Skip to main content
Beantwoord

Website hosten op Synology NAS, niet bereikbaar buitenshuis

• 29 maart 2025
  • 9 reacties
  • 38 keer bekeken

Goedendag,

Voor een school project van mijn zoon hebben we een web server opgezet op onze Synology NAS. Vanaf alle computers binnen ons netwerk is de website bereikbaar, Nu willen we echter ook de website van buiten ons netwerk beschikbaar maken. 
Met port forwarding alleen lukt het niet.

Onze opstelling:  NAS (adres 192.168.1.xx) → USW 48 PoE → USG Pro-4 (192.168.2.xx) → Experia Box V10

Groet
Wilco

Beste antwoord door ikheetjeff

Kan je delen wat je al wél hebt geprobeerd/gedaan?

Heb je jouw USG Pro-4 (192.168.2.xx) in DMZ staan in jouw Experia Box? Zo niet, dan moet je in de Experia Box de poort open zetten met source IP van jouw USG Pro-4. En in de USG Pro-4 weer naar jouw NAS.

Wij weten net zoveel als dat jij deelt.

Bekijk origineel

9 reacties

• 3409 reacties
  • 29 maart 2025

Je hebt zulke super dure apparatuur in huis met gigantisch veel utp poorten. En je weet niet hoe je dit moet doen. Hoe is dat mogelijk vraag ik me dan af…

Heb je de USG in DMZ staan?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2344 reacties
  • 29 maart 2025

Als je niet bekend bent met de theorie, zou ik liever adviseren om dit niet zelf te doen. Heeft de opleiding geen beschikking voor webruimte? Want ze kunnen onmogelijk eisen dat jij jouw poorten thuis open zet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 29 maart 2025

Werd bij het huis geleverd :-) Dus ben zoekende….

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2344 reacties
  • 29 maart 2025
Nagini schreef:

Werd bij het huis geleverd :-) Dus ben zoekende….

Wat werd thuis geleverd?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 670 reacties
  • Antwoord
  • 30 maart 2025

Kan je delen wat je al wél hebt geprobeerd/gedaan?

Heb je jouw USG Pro-4 (192.168.2.xx) in DMZ staan in jouw Experia Box? Zo niet, dan moet je in de Experia Box de poort open zetten met source IP van jouw USG Pro-4. En in de USG Pro-4 weer naar jouw NAS.

Wij weten net zoveel als dat jij deelt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 30 maart 2025

dank je, de DMZ op Experia Box was het probleem. Snel opgelost.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 670 reacties
  • 30 maart 2025
Nagini schreef:

dank je, de DMZ op Experia Box was het probleem. Snel opgelost.

Graag gedaan, fijn dat je het zo snel hebt kunnen fixen!

Voor de zekerheid; doordat je USG nu in DMZ staat, vervalt de firewall van de Experia Box. Zorg dus dat je firewall op orde is. En wees ook extra voorzichtig met je NAS bereikbaar maken vanaf buiten. Dingen als “admin” account uitschakelen, sterk wachtwoord, 2FA etc zijn geen overbodige luxe. 😊

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2338 reacties
  • 30 maart 2025
AriënC schreef:

Als je niet bekend bent met de theorie, zou ik liever adviseren om dit niet zelf te doen. Heeft de opleiding geen beschikking voor webruimte? Want ze kunnen onmogelijk eisen dat jij jouw poorten thuis open zet. 

Ook dingen waar je niet mee bekend bent, moet je leren. Altijd maar niet doen en wegkijken is natuurlijk geen oplossing. Goed inlezen, een risicoanalyse maken en proberen, anders ga je nooit ergens komen.

Ik gok dat het daarom ook een schoolproject is..

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 30 maart 2025

Klopt helemaal. De laatste opdracht voor VWO6 Informatica.

Reageer