Skip to main content
Vraag

Weergave Verbonden Apparaten is niet compleet in Experia Box V10

• December 22, 2025
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik heb een Experia Box 10 met inmiddels de nieuwe software/interface en twee WiFi extenders (oude model, wit) die middels UTP-kabels permanent verbonden zijn met de Experia Box.
In de Experia Box zelf staat WiFi uit maar op de extenders (uiteraard) wel aan.

In het overzicht ‘Verbonden apparaten’ wordt niet alles in mijn netwerk weergegeven, zelfs 1 van de 2 extenders zie ik niet en ook niet de apparaten die via die extender verbonden zijn. Het overzicht zegt dat er 22 apparaten verbonden zijn, maar toont er slechts 11.
Dat de niet getoonde apparaten wél verbinding hebben wordt bewezen doordat ze normaal werken; één ervan is een printer en een andere een camera en ze werken allebei.
Als ik kijk in de lijst uitgegeven DHCP-adressen zie ik ze wel, maar ook niet de bewuste extender. 

Resetten van de extender naar fabrieksinstellingen, opnieuw opstarten van de Experia Box, opnieuw laden van het netwerk helpt allemaal niet; een deel van de apparaten wordt niet getoond.

3 reacties

• Deelnemer
  • December 24, 2025

ik heb hetzelfde probleem. 1SuperWiFi met kabel, twee zonder waarvan er maar 1 zichtbaar is in de topologie. Soms wordt de verbinding met een apparaat spontaan verbroken (Homey) en moet ik die opnieuw starten om weer verbinding te krijgen.

Voor de update in december heb ik nooit problemen gehad, nu voortdurend.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 24, 2025

De topologie van de v10 is inderdaad nog niet op orde. Met een update zou dit tzt verholpen moeten zijn.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 25, 2025

Hi ​@RevaH en ​@WSM02,

We hebben hier meer meldingen over ontvangen, en dit doorgezet voor verder onderzoek. Hier verwacht ik tijdens de vakantieperiode nog geen reactie op, maar zodra we er meer over weten, laten we dat hier weten!

Â