Skip to main content
Beantwoord

Wel betalen voor abonnement maar nog geen werkende aansluiting

• 16 januari 2025
  • 23 reacties
  • 250 keer bekeken

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Al een half jaar tevoren aansluiting voor mijn 89 jarige ma in Apeldoorn aangevraagd in de KPN winkel in Apeldoorn voor 8-1-2025.  Internet en vaste telefoon . We ontvingen een paar dagen voor die datum bericht “apparatuur levering uitgesteld duurt enkele werkdagen”.  Daarna werd het echt schandalig.  Ik ontving mail : “ uw bestelling is klaar. We beginnen met facturering” Maar er is nog geen apparatuur, geen aansluiting !  Nu op 16 januari kan mijn ma van 89 nog steeds niet verhuizen naar haar nieuwe huis omdat er geen apparatuur en aansluiting is en nu blijkt ook nog dat de tefoonaansluiting in de kpn winkel vergeten is er bij te zetten.  En ik heb al paar keer contact met klantenservice gehad die zeggen constant “ ja er idd bij uw moeder en nog wat mensen een storing geweest maar de apparatuur zal er aankomend weekend zijn” Er is iets raars bij deze case. KPN factureert omdat systeem denkt dat er al aansluiting en apparatuur is en ik vermoed dat daardoor er ook niets uitgeleverd wordt en dat servicedesk medewerkers het niet snappen en ons aan het lijntje houden met “ het komt aankomend weekend “   Een “Orwell” achtige situatie en een ramp voor mijn ma die nu nog steeds niet kan verhuizen want ze heeft vanwege haar gezondheid vaste telefoon nodig !   Moet ik rechtsbijstand inschakelen of er komt er nu snel actie !  Martin (zoon)

Beste antwoord door masmol

Hey Maja,  Gelukkig is het vanochtend helemaal goed gekomen. De monteur heeft het super aangesloten en alles goed uitgelegd.  En daarna heb ik jullie klantcontact centrum gebeld voor de aansluiting van de vaste lijn met nummerbehoud.  Wie schetst onze verbazing dat einde van de middag dit al werkte in ma’ s nieuwe appartement.  Ma kan nu eindelijk (helaas wel een maandje later dan gepland )in haar fijne nieuwe appartement blijven slapen en wonen. Bedankt voor je monitoring Maja.  Groetjes Martin 

Bekijk origineel

23 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 16 januari 2025

Wat enorm vervelend dat jullie met deze situatie te maken krijgen ​@masmol. Jullie waren zelf ruim op tijd met het aanvragen maar nu gaat het mis vanaf onze kant, excuus voor deze gang van zaken 😕

Zoals jullie al gemerkt hebben, speelt er op het moment een probleem met de levering van de installatiepakketten, dit is bekend en men is druk bezig om dit opgelost te krijgen zodat de gedupeerde klanten alsnog snel de apparatuur in huis zullen hebben.

Dat het abonnement al gestart is, en dat er dus ook al gefactureerd wordt, dat is wel erg merkwaardig. Ik zou het abonnement van je moeder dan ook graag even wat beter willen bekijken. Zou je daarvoor de gegevens van je moeder in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast haar persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van haar IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 16 januari 2025

Hey Maja. Ik ben ook destijds 3 keer in de winkel aan de hoofdstraat in Apeldoorn geweest en uitgebreid geïnformeerd naar ook vaste telefoon erbij met nummer behoud omdat ze al 40 jaar bij tele2 zit met hetzelfde nummer en de aardige ouder man in die winkel beweerde dat de monteur speciaal omdat we het in de winkel bestelde gratis zou zijn voor mijn oudere ma.  Dus wie schetst onze verbazing dat  later bleek dat er geen vaste telefoon in de bestelling verwerkt zat.  En dat op de factuur die begin januari inging ook “  25,00 eenmalige kosten zoals monteur” vermeld staat. Het lijkt erop dat de aardige ouder man in de winkel graag wilde scoren maar niet echt goed gecheckt heeft of de vaste telefoon waar we het uitgebreid over hadden aangekruist was en de gratis monteur (waar de service afdeling die ik later belde niets van af wist) een eigen verzinsel was om de score door te drukken.   Mijn ma wilde eigenlijk 8 januari verhuizen maar omdat er door al dit geklungel nog steeds geen televisie en telefoon in haar mooi ingerichte appartement is woont ze nu nog steeds in haar oude koude inmiddels gedeeltelijk door stroomstoring donkere huis.  Allemaal echt alleen door kpn dus ik hoop dat er iemand is bij kpn die snel een einde aan deze nachtmerrie kan maken.

• 0 reacties
  • 16 januari 2025

@masmol 

uw bijdrage is onleesbaar

Kunt u deze bijdrage leesbaar posten. Alineas enzo. Leesbare regels…

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 17 januari 2025

Bedankt voor het delen van de gegevens ​@masmol, ik zie dat we op 6 januari hebben laten weten dat de levering van het installatiepakket vertraagd is en dat er vervolgens op 8 januari tóch al gestart is met het abonnement. Dat had uiteraard niet gemoeten. Ik kan in ieder geval hier zwart op wit beloven dat we de kosten voor de periode van 8 januari tot de dag dat het daadwerkelijk actief wordt gaan vergoeden, zodat je moeder niet hoeft te betalen voor een abonnement dat helemaal nog niet geleverd is!

Op de factuur staan geen kosten voor een monteur, maar onze standaard activatiekosten die bij elk nieuw abonnement in rekening worden gebracht:

Zowel van een vast telefoonnummer, als van een monteur ontbreekt inderdaad ieder spoor. Het kan zijn dat de man in de winkel dit wel besteld heeft, maar dat dit bij het definitief doorvoeren van de bestelling niet goed over is genomen door het ordersysteem. Er is verder ook echt supersnel internet besteld (4Gbps, het snelste dat we kunnen leveren) en ook een tv-ontvanger, terwijl je in je startbericht aangeeft dat en internet en bellen besteld zou worden. Was de tv wel de bedoeling? En de enorm hoge internetsnelheid?

Omdat de bestelling ten onrechte al opgeleverd is, zou er nu wel direct een aanvullende bestelling voor het vaste telefoonnummer gedaan kunnen worden. Echter kan het dan zijn dat het nummer per direct over wordt gezet naar het KPN abonnement, dat niet zal werken zonder installatiepakket. Hoe snel dit zal gaan, hangt af van het type telefoonverbinding dat ze nu heeft: is haar toestel nu ook verbonden met een internetmodem? Of maakt ze gebruik van een analoge PSTN lijn (met eventueel een los internetabonnement er naast?) 
En nog een laatste vraag hierover: verhuist ze wel binnen Apeldoorn of gaat ze ergens heen waar wellicht sprake is van een ander netnummer? Als dat laatste het geval is, zal het niet mogelijk zijn om het nummer mee te nemen en zal er een nieuw nummer worden toegevoegd. 

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 17 januari 2025

Hey Maya.   Ze zit nu bij analoge tele 2 en de bedoeling en dat bevestigde de man in de kpn winkel was ook internet maar alleen voor tv en vaste telefoon  op glasvezel.  Is binnen Apeldoorn. Mijn ma van 89 doet verder niets met internet . Ook geen mobiele telefoon dus kan dan wellicht voordelig niet zo snel internet zijn.  Ze heeft dus helemaal niets geen modem maar zo’n Cl+ module in tv en analoge telefoon.   Ze moet wel contact houden met arts etc. Dus niet zomaar tele2 afsluiten want als kpn dan nog niet werkt wordt het gevaarlijk.  Zodra telefoon en tv werkt kan ze eindelijk verhuizen.  Ik woon zelf in Arnhem en ben elke donderdag in Apeldoorn dus kan dan bij monteur zijn.  Groetjes
Martin

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 17 januari 2025

Ah, dan is het supersnelle internet dus volledig overbodig ​@masmol, aangezien ze met onze minst hoge snelheid ook prima tv kan kijken en kan bellen.
Als ze nu analoge telefonie heeft, zou de overname van het telefoonnummer redelijk snel afgerond moeten zijn nadat we hier de opdracht voor geven. Als het nu ook via het internet liep, zou er sprake zijn van 1 maand wettelijke opzegtermijn maar dat is gelukkig niet het geval! Ik heb nagevraagd hoe lang het exact gaat duren, en kom daar op terug zodra ik het antwoord ontvangen heb.
Wat we dan het best kunnen doen is (helaas) afwachten tot het installatiepakket geleverd wordt, en dan nadat de lijn werkend is opgeleverd direct het vaste telefoonnummer aanvragen. En als dat nummer ook actief is op het nieuwe adres, regelen we de vergoeding van de onterechte abonnementskosten!

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 17 januari 2025

Maya .. Eerst mededeling “ het duurd nog enkele werkdagen”.  Daarna had ik op 8 januari contact met jullie klantenservice en die beloofde eind vorige week de apparatuur.  Afgelopen maandag beloofde Susan van jullie klantenservice dat het einde deze week zou komen maar uit jou mededeling “ wij kunnen helaas maar afwachten put ik geen hoop”  Worden we telkens aan t lijntje gehouden ?   Nogmaals mijn ma kan niet verhuizen door jullie. En we hadden het al half jaar geleden besteld.  Moet ik mijn ma’s  rechtsbijstand verzekering inschakelen want dit klopt echt helemaal niet !

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 336 reacties
  • 17 januari 2025

@masmol Ik begrijp uit het verhaal dat er in de nieuwe woning een glasvezelaansluiting zit. Een analoge telefoonlijn is dan niet meer mogelijk.

Omdat er een internetabonnement bij KPN is besteld kan je alleen telefoon krijgen van KPN.

Een telefoonabonnement bij Odido, zoals Tele 2 tegewoordig heet, kan niet. Dan had je een internet abonnement bij Odido moeten afsluiten.

Ook lees ik dat je moeder nu tv kijkt met een CI module. Dat kan niet van KPN zijn maar van een kabel maatschappij zoals Ziggo.

Heb je wel tv van KPN aangevraagd bij de bestelling?

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 18 januari 2025

Ja Jan….DIt is allemaal al bekend.  En natuurlijk had ik al een half jaar voor de verhuizing van ma in de kpn winkel zowel internet (niet voor computer want daar doen mijn 89 jarige ma niet aan) maar voor tv en vaste telefoon aansluiting.  En volgend de man in de winkel was dit allemaal goed geregeld.   Tot ma begin januari ineens wel gefactureerd werd.  Snel internet bleek te hebben en de aansluiting volgens kpn mail al zou werken maar we hadden bericht ontvangen “ uw apparatuur is er nog niet kan enkele werkdagen duren”.    Dat is nu al bijna 3 weken en mijn ma kan hierdoor niet van haar koude oude huis naar het nieuwe warme appartement verhuizen omdat ze alleen in haar oude huis Odido analoge telefoon heeft en tv met CL module..  Dit is allemaal al bekend Jan ook bij kpn en het is helaas een nachtmerrie aan t worden voor mijn ma en voor mij omdat ik het moet regelen !  Helaas gaan er tegenwoordig bij heel veel bedrijven dingen mis omdat mensen overal veel te veel op de computer vertrouwen en als er dan wat mis gaat gaat het ook goed mis.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 18 januari 2025

@masmol 

Als jouw moeder geen internet nodig heeft, dan kan ze in Apeldoorn beter/goedkoper uit komen met: 

Digitenne via een CI+-module (mits haar TV daarvoor geschikt is.)

Een eenvoudige mobiele telefoon. (Type senioren) 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/nokia/110-4g-2023-edition/midnight-blue-128mb?lt=24&data=12&bel=onb&mp=1

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 20 januari 2025
masmol schreef:

Maya .. Eerst mededeling “ het duurd nog enkele werkdagen”.  Daarna had ik op 8 januari contact met jullie klantenservice en die beloofde eind vorige week de apparatuur.  Afgelopen maandag beloofde Susan van jullie klantenservice dat het einde deze week zou komen maar uit jou mededeling “ wij kunnen helaas maar afwachten put ik geen hoop”  Worden we telkens aan t lijntje gehouden ?   Nogmaals mijn ma kan niet verhuizen door jullie. En we hadden het al half jaar geleden besteld.  Moet ik mijn ma’s  rechtsbijstand verzekering inschakelen want dit klopt echt helemaal niet !

Jullie worden niet aan het lijntje gehouden, maar hebben de pech dat er sprake was van een storing in het logistieke gedeelte van de bestelling van je moeder. Bij een klein deel van onze klanten is er iets mis gegaan met het leveren van de installatiepakketten, waardoor deze niet verzonden zijn én ook niet opnieuw verzonden konden worden. Deze storing is afgelopen vrijdag opgelost en de verwachting is dat de apparatuur deze week geleverd zal worden. Er zal een email worden verstuurd als de apparatuur onderweg is!

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 20 januari 2025

Beste Maja,  

Ik belde vanochtend naar de klantenservice om te regelen dat nu wij onze apparatuur er is een afspraak met monteur kunnen maken.   De eerste keer om 8:30 kreeg ik ene Niels aan de lijn die vertelde “ ok ik zet u even in de wacht en ga nu contact met monteur zoeken”.   Ik heb 10 gewacht en toen was de lijn weg en kreeg ik bandje “ wij zijn niet te bereiken”.  grrrrr.   Ik weer opnieuw bellen en toen een medewerkster die me vertelde dat er weer een soort van probleem/storing (ze kon het niet goed definiëren ) was waardoor ik geen afspraak kon maken nog maar over 3 dagen een mail zou krijgen om op te reargeren.   Het gaat allemaal heel moeizaam en slordig bij KPN.    Kost me heeeeel veel tijd en geeft heeeeel veel ergernis allemaal. 

Groet

Martin Smolders

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 23 januari 2025

Jammer dat ook dit weer niet helemaal soepel ging ​@masmol 😟 Ik zie dat er nu een monteursafspraak in staat voor de 30e, het is dus gelukt om deze in te plannen maar helaas niet voor deze donderdag. Laat je volgende week weten hoe het is gegaan en of de monteur alles ook echt goed in orde heeft gemaakt?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 23 januari 2025

@masmol 

Maar een internet en TV-abonnement bij KPN blijft een veel te dure oplossing voor iemand van 89 jaar die geen gebruikt maakt van internet. Het goedkoopste abonnement inclusief Vast Bellen begint bij 57 euro en dan heb je nog de belkosten erbij. 

Dat kan op een andere manier veel goedkoper: 

Noordzee schreef:

@masmol 

Als jouw moeder geen internet nodig heeft, dan kan ze in Apeldoorn beter/goedkoper uit komen met: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/nokia/110-4g-2023-edition/midnight-blue-128mb?lt=24&data=12&bel=onb&mp=1

• 685 reacties
  • 23 januari 2025
Noordzee schreef:

@masmol 

Maar een internet en TV-abonnement bij KPN blijft een veel te dure oplossing voor iemand van 89 jaar die geen gebruikt maakt van internet. Het goedkoopste abonnement inclusief Vast Bellen begint bij 57 euro en dan heb je nog de belkosten erbij. 

Dat kan op een andere manier veel goedkoper: 

Noordzee schreef:

@masmol 

Maar Noordzee, met alle respect zeker naar jou toe. Mevrouw Masmol schrijft: “ze heeft vanwege haar gezondheid vaste telefoon nodig”, Dit kunnen voorzieningen zijn als hart bewaking en/of dergelijke. 

Het zou KPN sieren als ze hier wat meer aandacht voor zouden hebben.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 23 januari 2025

Duidelijk ​@dommeke 

Daar heb ik geen verstand van. Geen idee of zoiets ook kan via een eenvoudige mobiele telefoon. 

Duidelijk is wel dat deze mevrouw van 89 jaar nu heel veel geld kwijt is voor de combinatie TV + Vast Bellen.   

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 30 januari 2025

Is het vandaag allemaal gelukt met de monteur ​@masmol? En is het vast nummer ook al goed over gezet? Als ik onze interne communicatie nakijk, lijkt het er wel op dat het nu allemaal in orde is, maar ik hoor dat ook nog graag even van jullie zelf!

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

Hey Maja,  Gelukkig is het vanochtend helemaal goed gekomen. De monteur heeft het super aangesloten en alles goed uitgelegd.  En daarna heb ik jullie klantcontact centrum gebeld voor de aansluiting van de vaste lijn met nummerbehoud.  Wie schetst onze verbazing dat einde van de middag dit al werkte in ma’ s nieuwe appartement.  Ma kan nu eindelijk (helaas wel een maandje later dan gepland )in haar fijne nieuwe appartement blijven slapen en wonen. Bedankt voor je monitoring Maja.  Groetjes Martin 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 4 februari 2025

Heel erg fijn dat ze eindelijk over is! Ik wens haar nog veel woonplezier in het nieuwe appartement 😊

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 februari 2025

Maja. Mijn moeder heeft inmiddels factuur van 9 januari eerste maand voor 60,00 binnen gekregen en nu ook van 8 februari van 67,78 binnengekregen.  Die van 9 januari slaat helemaal nergens op want de apparatuur was veel te laat is pas 30 januari geleverd en aangesloten door de monteur. Dus dit is pure diefstal van KPN.  En we hebben in winkel een aanbieding afgesloten van  35,00 per maand  voor hele eerste jaar weliswaar had de medewerker in de winkel de vaste telefoon vergeten en een superhoge internetsnelheid voor mijn ma ingesteld wat later bij navraag nergens op sloeg want 100 mb is ruim voldoende voor mijn ma.van 89 met alleen tv en telefoon die geen internet gebruikt.  Ik vanmiddag met jullie klantcontactcentrum gebeld en die zegt dat aan dit alle niets kan doen.  En dat door mijn wijziging het omlaagbrengen van de snelheid nota bene het nu een veel hogere prijs is geworden.  Ik begrijp ook dat vaste telefoon die de winkelmedewerker vergeten was het nu iets duurder maakt maar de hele maand januari betalen terwijl ik de afgifte datum van de verlate apparatuur kan bewijzen op 30 januari echt pure diefstal mijn ma is. En ze heeft zelfs nog 3 weken met verhuizen moet wachten omdat die reeds een half jaar tevoren in de kpnwinkel bestelde spullen maar niet kwamen en voor medische zaken moet ze vaste telefoon hebben.   Ik wil graag dat dit netjes opgelost wordt en anders gaan we rechtsbijstand inschakel….Er zoveel geklungeld….  Groet, Martin Smolders. (zoon)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 17 februari 2025

Hi ​@masmol, wat enorm flauw dat de facturen nu ook nog eens hoger uitpakken dan is afgesproken 😐

Voor de periode tot de aansluiting opgeleverd is, hoort je moeder echt helemaal niets te betalen. Op de eerste factuur staan ook de eenmalige aansluitkosten van €25,-, samen met de abonnementskosten van €35,- komt de factuur daarmee op €60,-. Ik ga die volledige factuur vergoeden als een kleine tegemoetkoming voor al het gedoe met de oplevering. 
Ik zie verder dat er donderdag telefonisch contact is geweest en die collega heeft aangegeven dat het is opgelost met een creditering van € 15,40. Is het daarmee ook echt afgedaan voor jullie? Mocht dat nog niet het geval zijn, dan wil ik je aanraden om hier een klacht voor in te dienen, zodat onze klachtenafdeling de situatie goed kan bekijken en je hier verder mee kan helpen. Het is mogelijk om bijlagen mee te sturen, dus je kunt eventueel screenshot delen zodat de collega's van de klachtenafdeling direct alle benodigde informatie hebben om dit goed te kunnen onderzoeken!. Ik weet niet of ze de mogelijkheid hebben om het abonnement weer aan te passen naar het oorspronkelijke aanbod van €35,- per maand, maar ze zullen dan wel een andere oplossing kunnen vinden! 

masmol
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 17 februari 2025

Hey Maja….Ik had 2x contact met jullie klantenservice gehad.  De eerst persoon snapte niks en moest navragen en de 2e kwam met 15,40 maar wij hadden zoiets van geen aansluiting en spullen dan geen abonnementskosten.  Fijn dat jij het wel goed oppakt en als jij de hele maandfactuur kunt  vergoeden zou fijn zijn.  Dan laat ik de rest maar zitten want ik heb een heel druk leven en nu zoveel tijd met uitleggen en herhalen bezig geweest dat er echt klaar mee ben.  Jij in ieder geval voor je begrip Maya !   Groetjes Martin

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 20 februari 2025

Heel graag gedaan, het spijt me voor jullie hoe dit allemaal verlopen is maar ben blij dat alles nu goed werkt, ondanks de vertraging!

Reageer