Babylonia schreef:
Voorbeeld andere soort mantelbuis.
Je had mogelijk al direct kunnen voorzien of je al niet beter een UTP-kabel had kunnen aanschaffen, waarvan de mantel van de kabel zelf al geschikt is voor buitengebruik.
Weet niet hoe ver die garage in de achtertuin staat, er zijn ook draadloze opties die prima kunnen voorzien. Scheelt je een hoop werk.
(Gebruik hier een Super WiFi set voor verbinding naar de overkant van de straat ~18-20 meter).
Misschien heb ik mijzelf niet op de juiste manier uitgedrukt. Ik had de UTP kabel al reeds voorraadig. Een nieuwe rol kopen, als ik nog een rol van 100 meter in bezit heb, leek mij overbodig. Anders had ik inderdaad een buitenkabel aangeschaft.
mijn garage is losstaand achterin de hoek van de tuin, ik schat zo’n 40 meter van het huis af. Nou is de WIFI sowieso belabberd, want het is een huis uit 1949. Er wordt dus flink wat tegengehouden. Zodra ik de keuken uit ben, dan is het gedaan met de verbinding.
ik wilde zelf een flexibele gele PVC buis gebruiken van 19mm. Die zijn op rol 100 meter zo’n 35 euro. Nu vraag ik mij af of er iemand ervaring heeft met zo’n buis in de buitenlucht. Hij gaat van binnen dan naar buiten direct de grond in en komt gelijk de muur van de garage weer uit. Last van water of UV gaat hij dus niet krijgen.