Skip to main content

De draadloze printer verliest tijdens de diepe slaap het contact met de wifi. De lease tijd staat op 24 uur na uit en weer aan zetten. De printer heeft altijd probleemloos draadloos gewerkt onder de oude experiabox. Na een update van de printer verloor de printer steeds vaak het contact met de wifi, echter dit probleem is duidelijk toegenomen na de plaatsing van een superwifi 2 versterker. De printer heeft een vast ip adres. Bij het DHCP overzicht is de printer zichtbaar nadat de printer net is aangezet, als er geen verbinding is meer tussen de wifi en de printer dan is de printer ook niet zichtbaar in het overzicht. Is het mogelijk om de lease tijd te verlengen? Zo ja, waar kan ik dat instellen?

Hoi @Zijp123, welkom hier. 

Ik verwacht niet dat het aan de lease tijd ligt. Vaakt is het door het in diepe slaap gaan van de printer. Ik wil je aanraden de printer eens opnieuw te koppelen aan de wifi.

Als het daarna nog niet goed gaat, dan hoop ik dat iemand de oplossing heeft. Ik heb die dan niet, dit is niet iets wat wij ondersteunen. 


Beste @Bart_Z bedankt voor uw reactie. De printer is volledig verwijdersdgeweest en opnieuw geinstalleerd, tevens meerdere malen geprobeerd de wifi opnieuw in te stellen handmatig en via de wps toets. Bij de oude experia box had ik dit probleem niet en na de plaatsing van de super wifi 2 is dit probleem duidelijk toegenomen. 


Dat is wel bijzonder, zou niet uit mogen maken. Welk merk en type printer heb je? Dat kan de community wellicht helpen. 

En wat mij nog te binnen schiet. Heb je een apart 2.4 GHz netwerk voor de printer? Die werken daar vaak veel beter mee.Â