Het valt me op dat ik al enige tijd op bepaalde plaatsen in en rond het huis geen of geen goede dekking heb. Normaal kan ik er wel mee omgaan, maar nu iedereen thuis werkt begint het steeds storender te worden.
Situatie: KPN glasvezel
1x Experia V10a Modem bij de meterkast op begane grond onder aan de trap
1x Experia Wifi versterker Dualband (de witte) in de huiskamer, bedraad op de experia modem. Op de dualband zitten bedraad nog een aantal apparaten aangesloten (die 4 poorten is wel fijn)
1x 4k TV ontvanger, deze staat op de experia wifi versterker dualband aangesloten
1x Experia Wifi (de zwarte) op zolder bedraad aangesloten op de experia modem.
Nu valt het me op dat in de tuin (letterlijk 7 meter van de Dualband, de wifi steeds weg valt. ook op andere plaatsen in huis, vooral beneden is dat wel eens. Vanmorgen maar weer eens de kpn wifi manager vanaf de site doorlopen, maar geen verbetering. daarnaa maar eens de KPN thuis app gedownload en wat valt mij op, alle apparaten maken verbinding via de Experia Wifi die op zolder staat. het Experia Modem en de Experia Wifi versterker Dual band hebben geen apparaten verbonden, dit verklaart waarom ik in de tuin of beneden op andere plekken geen bereik heb, wat erger wordt als de pubers thuis zijn en boven zitten te streamen.Â
Ik heb nu een paar keer alles reset, de dualband krijgt netjes de instellingen mee van het modem, maar na een tijdje zijn alle apparaten weer verbonden met de experia wifi op zolder.
Â
Hoe is dit op te lossen? inmiddels is het geen werken meer zo.
Â