Skip to main content

Mijn experiabox V10 wordt gevoed vanuit een doos met 3 stopcontacten. In dezelfde doos heb ik de stekker van mijn nieuwe screen (zonnescherm ) gestopt. Als ik nu mijn screen bedien valt de wifi uit. Is dit normaal? Is er naast het zoeken van een ander stopcontact een oplossing voor dit probleem?

Hallo @Wim53 hoe wordt de screen bediend, draadloos of via een schakelaar?

 


Mijn experiabox V10 wordt gevoed vanuit een doos met 3 stopcontacten. In dezelfde doos heb ik de stekker van mijn nieuwe screen (zonnescherm ) gestopt. Als ik nu mijn screen bedien valt de wifi uit. 

Valt dan echt heel de Experiabox uit? Gaan alle lampjes uit?

Als het zoeken van een ander stopcontact zou helpen, dan word het hoog tijd om een elektricien in te schakelen denk ik. Want dan mankeert er echt wel iets aan uw electriciteitsnetwerk in huis. Geen goed aarde bijvoorbeeld. Of bekabeling die te licht is.


Als zonnescherm en modem onder stroom staat dan mankeert er niets aan je stopcontact,stroom heeft niets te maken met je  netwerk ontvangst, modem staat aan of uit  ik zou de netwerk kabel  controleren of je modem wordt verstoort.

 


Als zonnescherm en modem onder stroom staat dan mankeert er niets aan je stopcontact,stroom heeft niets te maken met je  netwerk ontvangst, modem staat aan of uit  ik zou de netwerk kabel  controleren of je modem wordt verstoort.

 

En toch gebeurt het wel eens dat stroom daadwerkelijk iets verstoord. Van liften tot elektrische kookplaten. Heb het helaas vaak genoeg tegen gekomen. 


Bedankt voor de reacties. 
Het screen wordt met een handzender bediend. 
De experionbox valt niet uit. De lampjes Wifi en internet gaan uit.


Lijkt me dan eerder dat de frequentie van de handzender interfereert met de WiFi van de modem. Ik zou het kanaal van de modem wijzigen in eerste instantie om een diagnose te kunnen stellen.


Valt bekabeld internet ook uit? Tv kijken met een bekabeld aangesloten tv ontvanger?


Trek de stekker van het screen eens uit het stopcontact. Gebruik daarna de afstandsbediening van het screen. Als de wifi nu weg valt dan verstoort de afstandsbediening het wifi signaal.

Als dit geen problemen geeft dan veroorzaakt  de motor van het screen het probleem.

Het kan zijn dat de spanning op de contactdoos in elkaar zakt tijdens het inschakelen van de motor. Dat kan je controleren door een ouderwetse gloeilamp op de zelfde contactdoos aan te sluiten. Als de lamp tijdens het draaien van de screenmotor minder licht gaat geven dan is dat een aanwijzing dat de spanning in elkaar zakt. Laat een electricien dan de installatie controleren.

Het kan ook dat de screenmotor niet goed afgeschermd is. Daardoor kan het wifi signaal ook worden verstoord. De fabrikant van de motor is verplicht te voldoen aan de zogenaamde E.M.C. normen. Helaas is dat niet altijd het geval met goedkopere apperatuur.


Hartelijk dank voor de reacties.Het probleem is opgelost. De gebruikte contactdoos heeft geen randaarde. Ik heb deze vervangen door een doos met randaarde. Daarna is de WiFi niet meer uitgevallen bij het bedienen van mijn screen.Â