Skip to main content

ik heb een dual band wifi versterker maar de versterker is NIET IN BEREIK.

ik heb de aansluiting-instructies van de experiabox in combinatie met de instructies van de versterker. Helaas geen positief resultaat

ook het oplossen mbv de laptop leidt niet tot een gewenste resultaat.

wie kan mij helpen?

 

 

Misschien moet u de versterker dichter bij de Experiabox te plaatsen.

Of nog beter: bekabeld aansluiten.


hij is vanuit de xperiabox met een ethernetkabel verbonden. maar van daar uit wil ik mbv wifi van de versterker gebruik maken 


Waar ziet u dan de melding "niet in bereik"?


op een tablet die ik middels wifi wil gebruiken, en waar naast de experiabox ook andere netwerken getoond worden.


Dag @janmartens46. Welkom hier. Ik zie dat @Nick83 je al op weg helpt. Wat voor merk en type WiFi-versterker is er aangesloten op je Experia Box? En krijg je de melding ‘niet in bereik’ ook als je een ander apparaat met je netwerk probeert te verbinden? Heb je de boel ook al eens opnieuw opgestart en bijvoorbeeld je Experia Box een reset gegeven? 


Hallo natasja,

wij waren een paar dagen weg, vandaar niet gereageerd.

de wifi-versterker is een dualband van arcadyan, gekocht bij KPN.

op een ander apparaat krijg ik geen melding “niet in bereik”. sterker nog. de versterker wordt helemaal niet herkend in het netwwerkcentrum.

ook resetten heeft geen verandering opgeleverd.

 


Duidelijk. Het gaat dus om de witte, vierkante WiFi-versterker. Heeft het eerder wel gewerkt, @janmartens46? Het zou goed kunnen dat je WiFi-versterker zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Hoe lang heb je de versterker al? Op een WiFi-versterker heb je namelijk 2 jaar garantie. Deze versterker verkopen we niet meer. Je ontvangt dan een Experia WiFi ter vervanging, mits de versterker nog onder garantie valt. 


Zoek ik even op Natasja. Bedankt voor de tip.

Als de garantie voorbij is, is het dan einde verhaal met deze versterker.?


Kunt u inloggen op de versterker via http://192.168.2.149?


Ik denk dat ik hem gekocht heb in nov. 2019 bij de kpnwinkel in Helmond.

Hoe regel ik vervanging?

 


Ik krijg als message: deze site is niet bereikbaar


Duidelijk, @janmartens46. Weet je zeker dat dit vorig jaar was? De witte, vierkante versterker wordt namelijk al een hele poos niet meer verkocht. Als je de WiFi-versterker in een KPN winkel hebt gekocht, dan kun je die via de KPN winkel ook omruilen. Je hebt daarvoor wel het aankoopbewijs nodig. 

Hoe branden de lampjes op je WiFi-versterker? Je mag hier ook een foto van delen, mocht je dat makkelijker vinden. En wat voor apparaten zijn er naast deze versterker allemaal aangesloten op je Experia Box? 


Natasja, ik kan geen aankoopbon meer vinden. en het is inderdaad mogelijk dat ik hem al langer heb. 

Op de wifi-versterker branden de 2 lampjes aan de voorkant blauw.

Op de experiabox zijn tv serre, tv study boven,laptop study, laptop logeerkamer boven, zonnepanelen-monitor aangesloten

 

Daarnaast maken we gebruik van een laptop via wifi, en 2 tablets via wifi (die niet werken mbv de versterker).

In de versterker heb ik de ethernet-kabel gebruikt die ik voor het tv-modem gebruik.

OP een tablet heb ik de ssid van de versterker via het netwerkcentrum toegevoegd. hier geeft hij aan, “niet in bereik

dus……..??????


Het lijkt er echt op dat de versterker defect is. Die hoort namelijk gewoon te werken als je die bekabeld op je Experia Box hebt aangesloten. Gezien verder alles naar behoren werkt, zou ik je adviseren om een nieuwe versterker aan te schaffen. Ik snap dat het erg balen is, maar ik kan hierin niets voor je betekenen. 


Reageer