Skip to main content
Antwoord

Wifi voor de tuin verbeteren

• August 19, 2025
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

Aspire
Topper
Forum|alt.badge.img

Goedemorgen.

Ik heb thuis op het Wifi netwerk twee zwarte wifi versterkers toegepast. Echter achterin de tuin heb ik weinig tot geen Wifi. Nu heb ik 1 Wifi versterker zo hoog mogelijk aan de binnenzijde van de achtergevel gehangen. Maar zo doet deze het twee dagen goed en dan verliest hij op een of andere manier zijn verbinding en begint deze te knipperen. De tweede heb ik in de schuur gehangen en op het moment dat degene bij de achtergevel het goed doet heb ik ook in de tuin Wifi. Maar de zwarte Wifi versterkers zijn niet echt geschikt om in een vochtige omgeving te hangen.

Zou ik op de bestaande zwarte Wifi versterkers bijvoorbeeld een Fritz repeater aan kunnen koppelen of dien ik echt over te gaan naar een Mesh-netwerk. Binnenshuis doen de zwarte Wifi versterkers het prima, maar omdat ik betere Wifi in de achtertuin wil (afstand achtergevel eind tuin ca. 9 meter) heb ik ze verhangen, maar echt tevreden ben ik nog niet.

Zie graag een antwoord tegemoet.

Gr. leon

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Aspire, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan! Kom je er een beetje uit zo? Ik ben benieuwd naar je oplossing!

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 19, 2025

Het mooiste is om één systeem te gebruiken waarmee u van het ene wifipunt naar het andere gaat zonder de verbinding te verliezen. Dat is ook uw bedoeling denk ik. Draadloos gaat dat m.i. niet lukken. Er zal een utp kabel vanaf het modem naar de schuur moeten waar u dan een wifipunt op aan sluit. Veel werk maar gegarandeerd succes. Het alternatief is een outdoor wifipunt te plaatsen maar die zal ook met een kabel aangesloten moeten worden op het modem.

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Goedemorgen.

Ik heb thuis op het Wifi netwerk twee zwarte wifi versterkers toegepast. Echter achterin de tuin heb ik weinig tot geen Wifi. Nu heb ik 1 Wifi versterker zo hoog mogelijk aan de binnenzijde van de achtergevel gehangen. Maar zo doet deze het twee dagen goed en dan verliest hij op een of andere manier zijn verbinding en begint deze te knipperen. De tweede heb ik in de schuur gehangen en op het moment dat degene bij de achtergevel het goed doet heb ik ook in de tuin Wifi. Maar de zwarte Wifi versterkers zijn niet echt geschikt om in een vochtige omgeving te hangen.

Zou ik op de bestaande zwarte Wifi versterkers bijvoorbeeld een Fritz repeater aan kunnen koppelen of dien ik echt over te gaan naar een Mesh-netwerk. Binnenshuis doen de zwarte Wifi versterkers het prima, maar omdat ik betere Wifi in de achtertuin wil (afstand achtergevel eind tuin ca. 9 meter) heb ik ze verhangen, maar echt tevreden ben ik nog niet.

Zie graag een antwoord tegemoet.

Gr. leon

Beste Leon,

Je zult iets met een mesh netwerk moeten doen.
Persoonlijk zou ik niet met versterkers werken, en een vaste verbinding produceren naar de garage, maar kan me voorstellen dat je geen keus hebt. Mijn situatie is redelijk vergelijkbaar. In huis hangen 2 Ubiquiti AP’s, maar buiten heb ik niet zoveel bandbreedte. Daarom ben ik bezig met een vaste verbinding naar de garage, omdat er ook camera’s op worden aangesloten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 21, 2025

Hoi ​@Aspire, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan! Kom je er een beetje uit zo? Ik ben benieuwd naar je oplossing!

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 21, 2025

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

Poweline adapters zijn erg leuk, maar is een halfslachtige oplossing. Zeker als je wat verstoringen op je lijntje hebt die veroorzaakt worden door bv een magnetron of een ander modulerend apparaat.

Ik ben niet zo op de hoogte wifi versterkers.