Skip to main content

Goedendag

Sinds een paar weken heb ik last van wegvallende internetverbinding terwijl de wifi verbinding van het Mesh netwerk gewoon actief blijft

Heb een experiabox 12b in combinatie met een Asus Zenwifi CT8 mesh netwerk met 4 access points die bedraad zijn aangesloten. De wifi op de 12b staat uit. De 12b heeft nog niet de nieuwe firmware van KPN (heb nog fw SGEJ1000060E)

Tot vorig jaar was deze set in routermodus actief achter een ziggo modem in bridge modus. Na overstap heb de set gereset en als AP mesh ingesteld. Vanaf het begin kon 1 ik van de 4 access points niet gebruiken omdat deze storing gaf (geen internet wel wifi)

De afgelopen maanden heeft de set met 3 AP's mesh prima gewerkt, maar sinds een aantal weken heb ik regelmatig geen internet in combinatie met een goede wifi verbinding

Heb de hele set weer opnieuw ingesteld naar fabrieksinstellingen, maar ook dan komt het probleem weer terug. Heb ook de KPN wifi aangezet op de experiabox (op gescheiden kanalen) en die blijft wel gewoon werken op het moment dat er geen internet is via het wifi netwerk…

Enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Heeft u al eens andere kabels geprobeerd? 

Ik zie dat die dingen meerdere poorten hebben. Kunt u een laptop of pc op een andere poort aansluiten? Heeft u dan internet? 

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Werkt die correct? 

Heeft u tv van KPN? Heeft u de ontvanger(s) rechstreeks op de KPN Box aangesloten? Of heeft u die via een switch aangesloten? Of anders?


@Nick83 Heb nog geen andere kabels geprobeerd, maar bedraad werkt het internet wel

Heb een 24 poort unmanaged switch van TPlink SG1016D (nog slechts ½ jaar oud.) Alle AP nodes zijn op deze switch aangesloten en de switch is aangesloten op de experia box  

Heb geen TV van KPN, dus dat maakt het wat makkelijker

Heb zojuist de suggestie van helpdesk medewerker gekregen om de Asus nodes op de experia box aan te sluiten, waarbij de experia de master is. Vraag me alleen af of dat werkt met deze Asus nodes die normaliter koppelen via AImesh van Asus????
 


Heb zojuist de suggestie van helpdesk medewerker gekregen om de Asus nodes op de experia box aan te sluiten, waarbij de experia de master is. Vraag me alleen af of dat werkt met deze Asus nodes die normaliter koppelen via AImesh van Asus????

Dat is echt een reactie van een medewerker die 0,0 kennis en feeling van ICT heeft. Je vraagt je af wat die daar überhaupt doet achter die telefoon doet.

De KPN Box kan natuurlijk nooit de master zijn over Asus apparatuur. 


Heb nog geen andere kabels geprobeerd, maar bedraad werkt het internet wel

Werkt bedraad internet ook op de extra poorten van de Asus nodes?


Ja, normaal wel, maar niet tijdens een storingsmoment (dus wel wifi geen internet)
Als ik op zo'n moment dan de internetkabel (via de switch uit de meterkast)  uit de AP op zolder haal en in mijn PC stop heb ik daarentegen wel weer internet 

 


Overigens gaf de medewerker ook aan dat het modem gisteren 44x spontaan de verbinding met internet verloren heeft...en vrijdag en zaterdag helemaal niet terwijl ik toen met de AP aan het testen en opnieuw instellen was….???

Gisteren heb ik wel de wifi van de experia box aangezet (op van het mesh netwerk gescheiden kanalen) om te testen of de wifi rechtstreeks wel blijft werken. En zover ik kon nagaan bleef die werken, ook op de storingsmomenten in het AP mesh netwerk.


En de bizarre ontknoping…na de reset van de WiFi op afstand door KPN heb ik de WiFi van het KPN modem weer uitgezet en werkt mijn mesh weer als vanouds!!!!! Volgende keer toch eerst de oorzaak bij KPN zoeken…


Hm ik heb precies dezelfde issues. Ook maar eens vragen aan KPN om de WiFi op afstand te resetten. Ik heb overigens ook last van roaming. Als ik naar boven ga heb ik wel verbinding met de Asus Router maar dan zonder internet. Voorheen met Ziggo ook in bridged mode had ik nergens last van. 

 


Reageer