Skip to main content

Goedemiddag,

Inmiddels ben ik sinds kort voorzien van een glasvezel verbinding.
Gezien de beperkte mogelijkheid voor het instellen van de meegeleverde router en dus het netwerk heb ik besloten om de Experia v12 te vervangen door een Ubiquiti Dream Router (rest van netwerk is ook Ubiquiti dus eigenlijk no brainer).

Nu komt het volgende probleem om de hoek, ongeveer 1 maal per uur verlies ik maximaal voor 1 minuut de verbinding tussen de router en de XGSPON.
De XGSPON geeft vervolgens een knipperend groen lampje op de connectie.
Meerdere mensen met soortgelijk probleem geven aan dat er ook kort de rode led knipper, maar zelf ben ik nooit op tijd om dit te zien gebeuren.
het schijnt een bekend probleem te zijn waarvoor ik nog nergens een antwoord heb kunnen vinden.

Iemand hier enig idee?

Goed nieuws na de installatie van de 3.1.14 Beta op mijn Dream Router werkt deze eindelijk stabiel als ik deze direct aansluit ONT van KPN. Ik heb de standaard instelling gehanteerd zie: https://github.com/fabianishere/udm-iptv
Met deze nieuwe update is er iets veranderd op het gebied van MSS Clamping, ik weet mij te herinneren dat MSS Clamping ook wellicht de oorzaak van het probleem was. 
Hopelijk is dit voor andere dit het zelfde probleem ervaren ook de oplossing.
 


Goed nieuws na de installatie van de 3.1.14 Beta op mijn Dream Router werkt deze eindelijk stabiel als ik deze direct aansluit ONT van KPN. Ik heb de standaard instelling gehanteerd zie: https://github.com/fabianishere/udm-iptv
Met deze nieuwe update is er iets veranderd op het gebied van MSS Clamping, ik weet mij te herinneren dat MSS Clamping ook wellicht de oorzaak van het probleem was. 
Hopelijk is dit voor andere dit het zelfde probleem ervaren ook de oplossing.
 

Zal het zo ook proberen, bedankt voor het delen!


Kan mijn bericht niet meer editen, maar het werkt eindelijk stabiel!

Super bedankt voor het melden Thomasvd!


Goed om te horen dat deze fix voor andere ook werkt :) 


Bij KPN glasvezel zonder Ubiquiti apparatuur bij stroom onderbreken altijd frame drops.

Oplossing was: eerst NTU box aanzetten. 2 minuten wachten. Daarna Experiabox aanzetten. Daarna geen frame drops meer.

Nu heb ik een Dream SE. En inderdaad regelmatig verbinding verbroken. 

Nu weer eerst NTU aanzetten, 2 minuten wachten. Daarn Dream SE aanzetten, en na volledige start hiervan dan pas switch aanzetten. Nu wel stabiele verbinding.


Reageer