Skip to main content
Antwoord

YCC camera (YCC365-Plus) verbinden met de wifi van de KPN Experia box V10 lukt niet

• June 5, 2025
  • 2 reacties
  • 36 keer bekeken

Mijn camera wil ik graag, na een storing, opnieuw koppelen als nieuwe ‘intelligent camera’ aan de app YCC365-Plus. Dit lukt niet via de app op mijn mobiel. Nu lees ik dat de KPN Experiabox V10 alleen alleen via 5GHz actief is.

Mijn app meldt echter dat het NIET over 5GHz, maar alleen over 2.4GHz te installeren is. Klopt dit, herkent iemand dit?

Vraag: Wat is de oplossing; een extra 2.4 GHz netwerk aanmaken?  Dit zou dan via de website van ZTE-Corporation moeten worden ingesteld. Klopt dit, want is een site die styart als: Welkom bij H369A. Log alsjeblieft in...? Iemand ervaringen mee?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Charlottedejong1, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Nu lees ik dat de KPN Experiabox V10 alleen alleen via 5GHz actief is.

Dit klopt inderdaad niet, zoals ​@Marlon92 ook al aangeeft. De Experia Box V10 beschikt over 2.4 en 5 GHz wifi. Maar ze zijn beiden tegelijk actief onder dezelfde naam, wat het voor apparaten die alleen op 2.4 GHz werken lastig maakt. Als je nog de oude software hebt, dan kan je dit oplossen door de netwerken te scheiden. Hier lees je hoe je dit doet: Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi.

Heb je al de nieuwe KPN Software, dan is het aanmaken van een Extra Wifi netwerk inderdaad een oplossing. Hoe je dat doet, lees je hier: Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'.

Kom je er zo uit?

2 reacties

• June 6, 2025

Waar lees jij dat? Want dat klopt niet.

Vraag: Wat is de oplossing; een extra 2.4 GHz netwerk aanmaken?

Nee. Jij hebt oude firmware. Daarbij kan dat niet. Hoeft ook niet. Want jij kan bij die oude firmware gewoon het WiFi netwerk scheiden. Net als dat da bij andere providers kan.

Maar nog wel eerst een vraag: heb je extra WiFi punten van KPN? SuperWiFi's? Experia WiFi's? 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Charlottedejong1, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Dit klopt inderdaad niet, zoals ​@Marlon92 ook al aangeeft. De Experia Box V10 beschikt over 2.4 en 5 GHz wifi. Maar ze zijn beiden tegelijk actief onder dezelfde naam, wat het voor apparaten die alleen op 2.4 GHz werken lastig maakt. Als je nog de oude software hebt, dan kan je dit oplossen door de netwerken te scheiden. Hier lees je hoe je dit doet: Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi.

Heb je al de nieuwe KPN Software, dan is het aanmaken van een Extra Wifi netwerk inderdaad een oplossing. Hoe je dat doet, lees je hier: Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'.

Kom je er zo uit?