Skip to main content

Hallo,

Welicht een vraag die beantwoord kan worden door het hele forum af te struinen, maar ik hoop zo iets sneller antwoord te kunnen krijgen. Ik heb sinds +/- een jaar KPN internet thuis (experia V10a modem). Deze staat in ons souterain/ kelder waardoor op de bovenste verdieping van ons huis (+3) geen internet is. Op de 2e verdieping is het internet matig. Ik heb dit in het verleden proberen te verbeteren door (toen nog met een andere provider) dit te verbeteren met een wifi extender. Dit had niet het gewenste effect. Na aanschaf van het KPN abbonoment (iets sterker dan voorheen) is het signaal wat beter, maar onze bovenste verdieping heeft nog steeds geen bereik. Hoe kan ik erachterkomen of de superwifi punten onze thuis/internetsituatie gaan verbeteren? Als ik het goed lees zorgen de superwifi punten voor een groter, naadloos netwerk. Houdt dit in dat ik (nog steeds) maar 1 WIFI netwerk zie dat onzichtbaar vergroot wordt door deze wifi punten?

Excuus voor de langdradige vraag. Ik ben een redelijke digibeet.

 

Groet,

 

GXR

Eigenlijk... is de SuperWiFi ook gewoon een extender. U heeft geen kabel naar boven?


Bedankt voor je reactie Nick. Nee ik heb geen kabel naar boven


dan is de super wifi geschikt voor jouw huis. let er alleen wel op dat 

de 2e superwifi draadloos wordt aangesloten maar in bereik moet zijn van de eerste die met kabel is aangesloten.. dit kan je zien door met je telefoon naar boven te lopen. als het vol bereik is dan 4 boogjes/strepen dan is dat een goede plek om superwifi te plaatsen. is het 1 streepje minder. dan kan het net nog maar dan zal de snelheid aanzienlijk lager worden. op de zolder. 

 

om de super wifi dus in bereik te zetten moet je de plek dus tactisch bepalen. en dat valt niet altijd mee. omdat het meest tactische plek in de gang op de 1e verdieping is. maar dichtbij de gang kan ook.  dan zal de wifi op zolder of uitstekend zijn of matig maar wel werkbaar.  

 

alternatief kan je misschien een kabel naar eerste verdieping via trappengang laten brengen. dan heb je op zolder uitstekend bereik. 

 

heb je er dan nog steesds problemen mee dan kan je een betaalde monteur online vragen. kost 50 euro. 

 

 

 

 


Bij de super wifi krijgt u standaard twee wifi punten volgens mij. Met bepaalde experia boxen kan de modem ook als wifi punt gezien worden. Om op zolder ook goed bereik te hebben is bij mensen om mij heen vaak toch ook een derde ontvanger nodig.

Het ligt ook een beetje aan het huis. houten vloer laat signaal beter door dan beton.

Zelf heb ik een deco systeem omdat de verbindingen tussen de deco's dan over een apart signaal gaat.

Zelf dus geen ervaringen met super wifi van KPN en eerlijk gezegd zijn er wisselende verhalen over. Over het algemeen zijn veel klanten er wel tevreden mee.


Hoi @GXR, welkom op het forum! 

Leuk dat je deze vraag aan onze community stelt! :grinning:
Mocht je verder nog vragen hebben of iets nog onduidelijk zijn dan weet je ons te vinden!


Ik heb de WiFi punten geïnstalleerd. Dit ging erg makkelijk, maar het 2e WiFi punt heeft geen verbinding (rood lampje). Mijn huidige netwerk draait/zendt nu dus alleen op basis van 1 super WiFi punt. Interessant vind ik dat m’n netwerk desondanks sterker lijkt in vergelijking met alleen de Expedia v10a modem.

om het netwerk verder te optimaliseren moet ik echter toch aan de slag met boren, trekveren etc.

wordt vervolgd....