Skip to main content
Vraag

Zonnepanelen en ATAG thermostaat app hebben matige verbinding met 2,4 GHz Wifi-signaal

• March 10, 2026
  • 1 reactie
  • 9 keer bekeken

Sinds de plaatsing van onze zonnepanelen ongeveer 3 jaar geleden, werkte in het begin de app voor het versturen van de gegevens van de opbrengst goed. Helaas is het sinds maanden bergafwaarts gegaan.

Hetzelfde geldt voor de app van de Atag cv ketel, die ook geen contact krijgt met wifi.

Ik krijg niet alleen steeds bericht van de leverancier van de zonnepanelen bericht dat zij de gegevens niet doorgestuurd krijgen, maar erger is dat de opbrengst niet bij de energieleverancier terechtkomen.

Als ik op de Atag thermostaat kijk, geeft deze de ene keer Wifi 60%, dan weer 80%. En bij inloggen krijg ik als antwoord te zien zwak wifi signaal.

Ze werken allebei op 2.4 Ghz, maar daar heb ik al een extra netwerk voor gemaakt en dat werkt ook niet.

Wie weet een oplossing?

1 reactie

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 10, 2026

Beste ​@RiaP kijk via je mobiel op genoemde plekken of de wifi daar inderdaad minder is.

Anders eventueel een extra wifipunt plaatsen tussen genoemde apparatenen modem.

Het kan zijn dat de afstand tussen modem en apparaten te groot is of verstoord wordt door externe omstandigheden.