Skip to main content
Beantwoord

Data only sim APN op TP-Link 4G Router

• 29 maart 2025
  • 8 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik heb een data only sim only abonnement. Hiermee probeer ik een internetconnectie te krijgen op een TP-Link TL-MR6400 4G Router. Waarschijnlijk staan de WAN instellingen verkeerd. Ik heb een juiste APN nodig en ook een verificatietype. 

Ik heb hier zelf verder helemaal geen verstand van, dit is wat ik denk te hebben begrepen via andere topics. 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Martijn98 onderstaande instellingen zouden moeten werken:

APN = internet

Gebruikersnaam: leeg laten

Wachtwoord: leeg laten

Tel.Nr.: *99#

Bekijk origineel

8 reacties

• 8519 reacties
  • 29 maart 2025

Beste ​@Martijn98 als je de datasim met het 097-nummer in een mobiel stopt, heb je dan wèl internet?

Zo ja, dan zijn de APN-instellingen goed en moet er binnen de TP-Link nog iets aangepast worden, maar wat weet ik niet, ik ken de TP-Link niet.

Ik gebruik soms mijn mobiel als hotspot als ik elders internet op een ander apparaat nodig heb.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Martijn98 als je de datasim met het 097-nummer in een mobiel stopt, heb je dan wèl internet?

Zo ja, dan zijn de APN-instellingen goed en moet er binnen de TP-Link nog iets aangepast worden, maar wat weet ik niet, ik ken de TP-Link niet.

Ik gebruik soms mijn mobiel als hotspot als ik elders internet op een ander apparaat nodig heb.

Hallo ​@JanD, het is inderdaad een data sim met 097-nummer. Deze heeft wel internet in een mobiel. 

Een gewone 06-nummer werkt wel in de TP-link. Maar ik heb een bedrade connectie nodig op een locatie waar ik geen vast internet aansluiting kan krijgen. Vandaar een 4g router. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3590 reacties
  • 29 maart 2025

​@Martijn98 Waarschijnlijk heb je jouw 097-nummer sinds kort? Nieuwe abonnementen krijgen geen IPv4 meer, je moet in de WAN instelling met IPv6/IPv4 instellen, het kan zijn dat jouw TP-Link 4G router kan niet omgaan met IPv6-only netwerk.

• 3588 reacties
  • 29 maart 2025

Je kunt beter een simkaart van een andere provider hebben...

• 8519 reacties
  • 30 maart 2025

Beste ​@Martijn98 een 06-sim kan misschien wel werken in de TPL, maar dat mag dus niet, vandaar de 097-sim.

• 3588 reacties
  • 30 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Martijn98 een 06-sim kan misschien wel werken in de TPL, maar dat mag dus niet, vandaar de 097-sim.

Ik denk dat een nieuw 06 nummer net zo goed niet werkt. Ik denk dat Martijn een 06 nummer getest heeft wat die al jaren geleden heeft afgesloten. Dat zal werken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Welke APN instellingen heb je ingesteld staan op je TP Link ​@Martijn98?

Dit moet natuurlijk gewoon werken. Je kunt hiermee ook altijd even langs een van onze winkels of even met ons bellen. Dan lopen mijn collega's de instellingen even bij langs.

• 8519 reacties
  • Antwoord
  • 1 april 2025

Beste ​@Martijn98 onderstaande instellingen zouden moeten werken:

APN = internet

Gebruikersnaam: leeg laten

Wachtwoord: leeg laten

Tel.Nr.: *99#

Reageer