Skip to main content
Vraag

De batterij van mijn Samsung Galaxy S25 Ultra is snel leeg

• February 9, 2026
  • 15 reacties
  • 139 keer bekeken

Ik heb sinds gister mijn nieuw s25 ultra in gebruik maar na 1 nacht isxde batterij metv25% gezakt. Dat is erg veel terwijl hij niet gebruiktvword. 

15 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

@Geertje39 Ga naar instelling → batterij om te kijken welke apps de meeste energie gebruikt. Trek de toestemming voor achtergrondgebruik van onnodige apps in. Bij display instelling kan je ook de refesh rate van 120Hz naar 60Hz verlagen om gebruik te verminderen.

• Auteur
  • Topper
  • February 9, 2026

Alles staat hetzelfde als bij decs23 die ik hiervoorc had en die ging langer mee

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@Geertje39 ,

Dat voelt inderdaad als veel, zeker als je ’m ’s nachts niet gebruikt. Tegelijkertijd is dit bij een nieuwe telefoon (zoals de S25 Ultra) wel iets wat vaker voorkomt in de eerste dagen.

In de eerste 1–3 dagen is het toestel op de achtergrond nog volop bezig met:

• het afronden van updates,
  • het optimaliseren van apps,
  • het leren van je gebruikspatroon (batterij-optimalisatie).

Daardoor kan het batterijverbruik tijdelijk hoger zijn, ook ’s nachts. Ik ben net als ​@TDN  wel benieuwd: welke apps zie je bovenaan staan bij het batterijgebruik?
Dat kun je checken via:
Instellingen → Batterij en apparaatonderhoud → Batterij → Batterijgebruik.
Dan zien we meteen of er een app is die onnodig veel energie verbruikt. Als dat na een paar dagen nog steeds rond de 20–25% per nacht blijft, dan is het zeker goed om verder te kijken. Laat je even weten wat je daar ziet? Dan denk ik graag met je mee! 🙂

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2026

Googlr 2.1%, chrome 1.7% en facebook 1.3%.

Dat is wat er staat bij batterij

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 12, 2026

Heb je de helpdesk van Samsung algeraadpleegd ​@Geertje39 ?

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2026

Ja ook al gedaan. Moet naar een kpn winkel dus dat probeer ik morgen te doen

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Geertje39,

Ben je inmiddels al naar de winkel geweest? Ik ben erg benieuwd wat daaruit is gekomen! Hoe gaat het nu met je toestel, gaat de batterij al wat langer mee?
Mocht je nog geen verbetering merken, dan kun je op deze pagina bekijken wat de eventuele vervolgstappen zijn en vind je ook meer informatie over je garantie: Schade aan je toestel melden voor reparatie | KPN 

Hier kun je zien wat je mogelijkheden zijn. Zeker als het toestel nog nieuw is, is dit niet iets waar je zelf iets aan kunt doen.

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Nee ben nog niet in de winkel geweest. 

Stond hier dat ik het een paar dagen moest aanzien en dat heb ik gedaan.  Vanmorgen 7 uur  was hij iets van 95% en nu is het kwart over 12 en is hij 68%. Dus gaat toch brst wel iets te snel denk ik.  Kom vrijdag pas in de buurt van een kpn winkel maar ga dat dan toch maar ff binnen om het na te vragen

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Googlr 2.1%, chrome 1.7% en facebook 1.3%.

Aangezien dat nachts gebeurd, moet je naar achtergrond processen kijken, niet Apps. Dit kan je laten zien bij klik op … en "Systeemapps” kiezen

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 16, 2026

Terug naar de KPN Winkel ermee ​@Geertje39 ! Vraag daar om een ander toestel. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Geertje39

Het is inderdaad verstandig om even langs een winkel te gaan. Daar kunnen ze het toestel voor je nakijken en controleren of er bijvoorbeeld een probleem is met de batterij of misschien toch een instelling die veel stroom verbruikt. Als andere stappen niet hebben geholpen, is dit eigenlijk de beste optie om duidelijkheid te krijgen. Laat je weten wat eruit komt? 🙂

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Geertje39, is het nog gelukt? Ik ben heel benieuwd wat eruit is gekomen!

• Auteur
  • Topper
  • February 19, 2026

Dat weet ik morgen pas.  Dan ben ik in de buurt van een kpn winkel. Zodra ik wat weet meld ik me 

• Auteur
  • Topper
  • February 20, 2026

Serenay van KPN vanmiddag naar de kpn winkel gewrest. Ze hebben met 2 man gekeken en zeiden dat google op de achtergrond is blijven draaien.  Heeft dat nu op beperkt gezet zonder dat die dat zelf weer kan aanpassen. Dus ga kijken wat hij nu doet.  Als ik naar bed ga maak ik ik een printscreen en dan kan ik morgenochtend zien hoeveel hij in d'r nacht heeft gebruikt.  Ik hoop dat dit het is want dan is er niks aan de hand