Skip to main content
Beantwoord

Formele klacht: – iPhone niet gerepareerd na meerdere mislukte herstelpogingen – verzoek vervanging

• February 12, 2026
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Geachte moderator,

Op 20 december heb ik bij KPN een iPhone aangeschaft. Binnen enkele weken ontstond een schermprobleem (flikkeren).

Ik ben doorverwezen naar Apple Support en vervolgens naar Amac. Er zijn meerdere tests uitgevoerd, zonder duidelijke uitkomst. Er zijn software-resets uitgevoerd en uiteindelijk is op 11 februari het scherm vervangen.

Het oorspronkelijke probleem leek verholpen, maar sinds de schermvervanging is een nieuw probleem ontstaan: het scherm flikkert bij scrollen.

Er zijn inmiddels meerdere herstelpogingen geweest. Gezien de herhaalde defecten en het ontstaan van een nieuw gebrek na reparatie heb ik geen vertrouwen meer in dit toestel.

Ik beroep mij hierbij op non-conformiteit (art. 7:17 BW). Het toestel voldoet niet aan wat ik als consument mag verwachten. Op grond van art. 7:21 BW verzoek ik vervanging van het toestel door een nieuw exemplaar. Verdere reparatie acht ik geen redelijke oplossing.

Graag ontvang ik een inhoudelijke reactie binnen 14 dagen.

Beste antwoord door Dicksooo

Dag ​@Aridni88 , zie onderstaand:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Aridni88, welkom op onze community! Wat vervelend dat je zoveel gedoe hebt met je nieuwe telefoon. Ik kan me goed voorstellen dat je daar klaar mee bent. Inhoudelijk kan ik je hier via de community niet echt mee helpen. De community is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.

Voor alles waarvoor je de klantenservice nodig hebt kun je het beste bellen of online een belafspraak maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2026

Geachte moderator,

Dank voor uw reactie. Ik begrijp dat de community bedoeld is voor klant-tot-klantcontact, maar ik heb hier expliciet een formele klacht richting KPN als verkoper geplaatst.

Het betreft een beroep op non-conformiteit (art. 7:17 BW). Er zijn meerdere herstelpogingen uitgevoerd zonder duurzame oplossing, en na de laatste reparatie is een nieuw defect ontstaan. Ik verzoek vervanging op grond van art. 7:21 BW.

Graag ontvang ik een inhoudelijke reactie van KPN op mijn verzoek. Indien de community hiervoor niet het juiste kanaal is, verneem ik graag via welk officieel klachtenkanaal KPN dit wél inhoudelijk behandelt.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 13, 2026