Skip to main content

Na mijn Oneplus 10 upgrade naar Android 13, werkt Google Pay niet meer voor contactloos betalen. 

Volgens OnePlus ligt het probleem bij de SIM kaart: 

Het contactloos betalen probleem, kun je oplossen door een nieuwe simcard zonder NFC
(simkaart zonder Secure Element ondersteuning) in het toestel te plaatsen.
Deze kun je bij je provider opvragen.

 

Ik heb met KPN support gebeld maar blijkbaar heb je geen simcard zonder NFC :/

Iemand een oplossing of heeft ook dit probleem?

@Christoph R Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet meer lukt om contactloos te betalen. Ook vreemd dat je hebt gehoord dat er geen simkaart zonder NFC is. 

KPN levert namelijk al geruime tijd geen simkaarten meer met NFC. Op het moment dat je je simkaart vervangt heb je dus een simkaart zonder NFC. 

 


Na mijn Oneplus 10 upgrade naar Android 13, werkt Google Pay niet meer voor contactloos betalen. 

Is dat de officiële release van Android 13 of nog een bèta versie?

Naar mijn weten is de officiële release versie alleen nog voor de Oneplus 10 Pro beschikbaar en nog niet voor de 10T.

Van Google Pay is bekend dat deze niet op bèta versies van Android draait.


Ik heb de 10 pro, en officiële versie. 


Na mijn Oneplus 10 upgrade naar Android 13, werkt Google Pay niet meer voor contactloos betalen. 

Volgens OnePlus ligt het probleem bij de SIM kaart: 

Het contactloos betalen probleem, kun je oplossen door een nieuwe simcard zonder NFC
(simkaart zonder Secure Element ondersteuning) in het toestel te plaatsen.
Deze kun je bij je provider opvragen.

 

Ik heb met KPN support gebeld maar blijkbaar heb je geen simcard zonder NFC :/

Iemand een oplossing of heeft ook dit probleem?

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb Vodafone, en sinds de update werkt bij mij ook het betalen niet meer via Google pay na de officiële update naar android 13.

Ik kreeg hetzelfde antwoord van oneplus. Mijn huidige simkaart is al zonder nfc, de vorige had dat wel, want daar stond nfc op, maar die werkte niet met 5G, ik ben toen van simkaart gewisseld. 


Bij mij Is het probleem nu opgelost.

 

Ik heb bij de bank een nieuwe bankpas aangevraagd, nadat ik de bankpas eenmalig gebruikt had, stond deze ook in mijn google pay gekoppeld en werkte deze ook in de winkel.

De laatste update op mijn oneplus 10 pro is:

NE2213_11_C.20

Maar nadat ik deze laatst had geïnstalleerd werkte de kaart nog niet. Pas nadat nieuwe kaart was aangevraagd toen werkte het weer.